الگوریتم رنک‌برین گوگل - چگونه سایت خود را با RankBrain بهینه سازی کنیم؟

الگوریتم رنک‌برین گوگل - چگونه سایت خود را با RankBrain بهینه سازی کنیم؟

مدت مطالعه: دقیقه
۰۳ دی ۱۴۰۲
0

رنک‌برین (RankBrain) یک سیستم یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل آن را برای کمک به پردازش نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند. گوگل آپدیت RankBrain را برای تجزیه و تحلیل عبارات جستجوی مبهم ایجاد میکند.

آیا تا به حال جستجویی مبهم در گوگل انجام داده‌اید و با نتایج دقیقی که موتور جستجو ارائه داد، شگفت‌زده شده‌اید؟ می‌توانید از رنک‌برین برای آن تشکر کنید. در این مقاله، هر آنچه را که باید درمورد الگوریتم رنک‌برین گوگل و نحوه بهینه‌سازی سایت خود بدانید، یاد خواهید گرفت. پس با ما همراه باشید.

 

رنک‌برین گوگل چیست؟

رنک‌برین (RankBrain) یک سیستم یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل آن را برای کمک به پردازش نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند. رنک‌برین یکی از آپدیت‌های «مرغ مگس‌خوار» که گوگل در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد، بوده و حداقل از اکتبر ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گرفته است.

رنک‌برین از هوش مصنوعی برای تفسیر جستجوهای کاربران و کمک به ارائه بهترین نتایج برای آن‌ها استفاده می‌کند. گوگل این الگوریتم را برای درک بهتر هدف عبارات جستجو و ارائه پاسخ‌های بهتر به آن‌ها به کار می‌برد.

گوگل آپدیت RankBrain را برای تجزیه و تحلیل عبارات جستجوی مبهم ایجاد کرد. درواقع، این الگوریتم هر عبارت جستجو را بررسی کرده، آن را پردازش می‌کند و سپس مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را برای نمایش در SERPها پیشنهاد می‌دهد. اما، این کار را به روشی کاملاً متفاوت از الگوریتم‌های قبلی انجام می‌دهد.

همانطور که بدان اشاره کردیم، رنک‌برین بخشی از الگوریتم گوگل است که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف یک عبارت جستجو استفاده می‌کند. بنابراین در ادامه ارتباط میان این دو قابلیت با رنک‌برین را بررسی می‌کنیم.

اهمیت الگوریتم رنک‌برین

در دنیای دیجیتال امروزی، کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو برای همه کسب و کارها ضروری است. به همین دلیل درک اهمیت رنک‌برین اهمیت بسیاری دارد. گوگل با استفاده از این الگوریتم می‌تواند هدف جستجوی کاربر را هنگام نوشتن عبارت جستجو در نظر بگیرد و نتایج دقیق‌تری ارائه دهد. اظهارات رسمی گوگل به اهمیت این الگوریتم اشاره کرده‌اند و از آن به‌عنوان سومین فاکتور مهم رتبه‌بندی یاد می‌کنند. برای صاحبان وب‌سایت، ایجاد محتوای باکیفیت و استفاده از تکنیک‌های خوب سئو برای کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو ضرورت دارد.
رنک برین برای موتورهای جستجوی مدرن ضروری است و می‌تواند به شما کمک کند به‌طور قابل‌توجهی از رقبای خود پیشی بگیرید؛ زیرا فناوری یادگیری ماشینی در سال‌های آینده بهبود خواهد یافت. با استراتژی‌های مناسب، می‌توانید مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای بهبود مستمر در نتایج جستجو آمادگی لازم را دارد.

نحوه عملکرد این الگوریتم چگونه است؟

رنک‌برین که از هوش مصنوعی برای یادگیری از داده‌ها استفاده می‌کند، این کار را با استفاده از فرایندی به نام «آموزش» انجام می‌دهد.
این الگوریتم دائماً در حال یادگیری و سازگاری با تغییرات ایجادشده در روش جستجوی کاربران است. این بدان معنی است که نتایج جستجویی که برای یک جستجوی خاص نشان داده می‌شوند، ممکن است با نتایج جستجوی دیروز یا هفته گذشته متفاوت باشند.
رنک‌برین دو وظیفه اصلی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

 

نحوه عملکرد این الگوریتم چگونه است؟

 

۱. تفسیر عبارات جستجو

رنک‌برین می‌تواند مترادف‌ها و عبارات مرتبط را درک کند. به‌عنوان‌ مثال، اگر فردی «chrome» را جستجو کند، این الگوریتم همچنین نتایج «google chrome» ،«Chromebook» و « chrome cast» را نشان می‌دهد. بنابراین، حتی اگر کاربران با عبارت جستجوی خود آشنا نباشند، گوگل به‌طور اتوماتیک آن را برای آن‌ها تفسیر می‌کند و مرتبط‌ترین نتایج را نشان می‌دهد.
رنک‌برین همچنین می‌تواند به عبارات جستجوی پیچیده نیز پاسخ دهد. برای مثال، اگر شخصی «بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش‌آموزان» را جستجو کند، رنک برین متوجه می‌شود که به دنبال فهرستی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش‌آموزان است. سپس نتایج را بر اساس مرتبط‌ترین و مفیدترین وب‌سایت‌ها برای آن عبارت جستجو رتبه‌بندی می‌کند. آپدیت رنک‌برین ازطریق اندازه‌گیری میزان رضایت کاربران از نتایج، به نحوه تفسیر عبارات جستجو کمک می‌کند.

۲. اندازه‌گیری میزان رضایت کاربر

رنک برین ازطریق مدت‌زمانی که کاربران در یک صفحه حضور دارند، کلیک آن‌ها بر روی یک صفحه و اینکه هر چند وقت یک‌بار برای جستجوی مجدد همان مورد به گوگل بازمی‌گردند، میزان رضایت آن‌ها از نتایج جستجو را اندازه‌گیری می‌کند.
این الگوریتم تمام این داده‌ها را هنگام رتبه‌بندی نتایج برای یک عبارت جستجوی خاص در نظر می‌گیرد. سپس از آن‌ها استفاده می‌کند تا ببیند کدام نتایج جستجو برای کاربران ارزشمندتر و مرتبط‌تر هستند.
برخی از داده‌هایی که رنک‌برین برای انجام این کار در نظر می‌گیرد، شامل موارد زیر هستند:

  • عنوان صفحه وب
  • توضیحات متا (متا دیسکریپشن)‌ صفحه وب
  • تعداد لینک‌های صفحه وب
  • ارتباط محتوا در صفحه وب
  • اعتبار وب‌سایت
  • موقعیت مکانی وب‌سایت


حال این سؤال پیش می‌آید که هنگامی که رنک‌برین مجموعه‌ای از نتایج را نشان می‌دهد، چگونه به خوب و مفید بودن آن‌ها پی می‌برد؟

 اندازه‌گیری میزان رضایت کاربر


به‌عبارت‌دیگر، رنک‌برین مجموعه‌ای از نتایج جستجویی را به شما نشان می‌دهد که احتمال می‌دهد آن‌ها را دوست خواهید داشت. اگر افراد زیادی صفحه‌ای خاص در نتایج را دوست داشته باشند، رتبه‌ آن صفحه را افزایش می‌دهد. اگر آن صفحه را دوست نداشته باشند، رتبه آن صفحه را کاهش می‌دهد و آن را با صفحه دیگری جایگزین می‌کند. سپس دفعه بعد که کسی آن کلمه کلیدی (یا یک عبارت مشابه) را جستجو می‌کند، عملکرد آن را می‌بیند.

RankBrain چه سیگنال‌هایی را در نظر می‌گیرد؟

طبق گوگل، الگوریتم رنک‌برین اکنون سومین فاکتور مهم رتبه‌بندی در موتور جستجو است. گوگل برای اطمینان از اینکه کاربران بهترین پاسخ‌ها را برای عبارات جستجوی خود دریافت می‌کنند، هنگام تصمیم‌گیری درمورد اینکه کدام نتایج جستجو در بالای سرپ ها نمایش داده شوند، طیف وسیعی از سیگنال‌ها را در نظر می‌گیرد.
رنک‌برین تاریخچه جستجوی کاربران را بررسی کرده و کلمات آن‌ها را تفسیر می‌کند تا هدف عبارت جستجو را بهتر درک کند. سپس از یافته‌های خود برای تعیین اینکه کدام صفحات وب باید در نتایج جستجو ظاهر شوند، استفاده می‌کند تا وب‌سایت‌هایی که به بهترین شکل با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند، اولویت‌بندی شوند. این سیگنال‌ها شامل ارتباط محتوا، محبوبیت صفحه وب، ترافیک صفحه وب و نحوه تعامل کاربران با آن هستند.
رنک برین علاوه بر این سیگنال‌های استاندارد، سیگنال‌های پیچیده‌تری مانند درک زبان طبیعی، رفتار کاربران و رضایت آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرد تا تعیین کند کدام صفحات وب برای عبارت جستجوی کاربر مرتبط‌تر هستند. به‌عنوان مثال، این الگوریتم ممکن است موقعیت مکانی کاربر، کلمات مورد استفاده در عبارت جستجو و ساعت را در نظر بگیرد. این امر تضمین می‌کند که کاربران دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج را دریافت می‌کنند.
گوگل به سیگنال‌های دیگری مانند صفحه‌آرایی، سرعت بارگذاری، بهینه‌سازی موبایل، بک‌لینک و ... نیز توجه می‌کند. رنک برین با در نظر گرفتن تمامی این سیگنال‌ها می‌تواند بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد.
این الگوریتم برای یادگیری از عبارات جستجوی قبلی و رفتار کاربر طراحی شده است. بنابراین، این قابلیت به آن اجازه می‌دهد تا سؤالات مبهم را بهتر درک کند و نتایج جستجوی دقیق‌تری ارائه دهد. رنک‌برین عوامل مختلفی را بررسی می‌کند تا مشخص کند کدام نتایج را نشان ‌دهد.
صفحاتی که در SERPها دارای رتبه بالاتری هستند، معمولاً بیشترین ارتباط را با عبارت جستجوی کاربر دارند و تجربه کاربری عالی‌ای را ارائه می‌دهند. فاکتورهای رتبه‌بندی صفحات بسته به الگوریتم موتور جستجوی مورد استفاده می‌توانند متفاوت باشند، اما معمولاً شامل عوامل مختلف ذکرشده و تجربه کاربری هستند.
این الگوریتم توجه بسیار زیادی به نحوه تعامل شما با نتایج جستجو دارد و به‌طور خاص، به دنبال موارد ذیل است:

  • نرخ کلیک ارگانیک
  • زمان حضور کاربر در سایت
  • نرخ پرش
  • پوگو استیکینگ


این سیگنال‌ها به‌عنوان سیگنال‌های تجربه کاربری (سیگنال‌های UX) شناخته می‌شوند.


به مثال زیر توجه کنید:
تصور کنید که عضله کمر شما دچار کشیدگی می‌شود. بنابراین عبارت «کشیدگی عضله کمر» را در گوگل جستجو می‌کنید.

مانند اکثر افراد، روی اولین صفحه کلیک می‌کنید. متأسفانه، مقدمه پر از محتوای سطحی و کم‌اهمیت است (کمر شما، گروه عضلانی مهمی است ...).
بنابراین به SERP برمی‌گردید و صفحه دوم را بررسی می‌کنید:

 

اولین صفحه کلیک


صفحه دوم خیلی بهتر از صفحه اول نیست و شامل توصیه‌های عمومی مانند «استراحت کنید و روی کمر خود یخ بگذارید» است.
بنابراین دوباره دکمه برگشت را می‌زنید و روی صفحه سوم کلیک می‌کنید.

 

دوباره دکمه برگشت را می‌زنید و روی صفحه سوم کلیک


بله! این نتیجه دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.
بنابراین به‌جای «بازگشت» به صفحه نتایج، ۵ دقیقه صرف مطالعه مطلب ذکرشده (فیزیوتراپی) در این صفحه را می‌کنید. چون مطلبی را می‌خواستید پیدا کردید، نتایج جستجو را دوباره مشاهده نکردید.
این بازگشت به صفحه نتایج و کلیک بر صفحات مختلف «پوگو استیکینگ» نامیده می‌شود و سیگنالی است که رنک‌برین به آن توجه زیادی می‌کند.
اگر گوگل متوجه شود که کاربران به‌سرعت صفحه‌ای را ترک می‌کنند تا روی صفحه دیگری کلیک کنند، این پیام قوی را به گوگل ارسال می‌کند که «آن صفحه محتوای ضعیفی دارد!»

 

پوگو استیکینگ


و اگر گوگل متوجه شود که بسیاری از کاربران دیگر برای یک نتیجه خاص پوگو استیکینگ نمی‌کنند، آن صفحه را تقویت می‌کند تا پیدا کردن آن آسان‌تر شود.

 

پوگو استیکینگ


تأثیر آن بر سئو

الگوریتم رنک‌برین، فاکتور رتبه‌بندی مهمی برای گوگل است و می‌تواند از دو طریق بر جایگاه وب‌سایت در سرپ تأثیر بگذارد:

  • رنک‌برین می‌تواند به گوگل کمک کند تا هدف جستجوهای کاربران را بهتر درک کند و وب‌سایت‌ها را بر اساس آن رتبه‌بندی کند. این بدان دلیل است که رنک برین می‌تواند از عبارات جستجویی که کاربران در گوگل تایپ می‌کنند و نتایجی که روی آن‌ها کلیک می‌کنند، چیزهای مختلفی یاد بگیرد. درنتیجه، آپدیت رنک‌برین به این معنی است که وب‌سایت و تکنیک‌های سئوی شما باید با اهداف جستجوی کاربر و نه صرفاً عبارات جستجوی تکی همسو شوند.
  • رنک‌برین می‌تواند به بهبود کیفیت کلی نتایج جستجوی گوگل کمک کند. این الگوریتم می‌تواند وب‌سایت‌ها و صفحات با کیفیت پایین را از نتایج جستجوی گوگل فیلتر کند. درنتیجه، می‌توان مطمئن شد که نتایج جستجوی گوگل با کیفیت بالا و مرتبط با عبارت جستجوی کاربر هستند.


بزرگ‌ترین تصور اشتباه درباره آپدیت رنک‌برین این است که فقط بر نحوه بررسی کلمات کلیدی طولانی توسط گوگل تأثیر می‌گذارد. درحالی‌که نه‌تنها آن‌ها را، بلکه همه عبارات جستجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
الگوریتم رنک‌برین می‌تواند عبارات جستجو را بهتر از مرغ مگس‌خوار بخواند و درک کند. گوگل از زمان انتشار آپدیت آن، با جریمه‌های خود تهاجمی‌تر شده است و سایت‌هایی را که برای موبایل‌ها بهینه‌سازی نشده‌اند، جریمه می‌کند.
به‌روزرسانی رنک‌برین، الگوریتم گوگل را کارآمدتر و دقیق‌تر می‌کند و نتایج مرتبط‌تری را به کاربران نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که جستجو ازطریق موبایل افزایش یافته است، گوگل از مدیران وب انتظار دارد که وب‌سایت خود را سازگار با موبایل طراحی کنند.

چگونه سایت خود را برای RankBrain بهینه‌سازی کنیم؟

شما نمی‌توانید مستقیماً برای رنک‌برین بهینه‌سازی کنید،‌ اما می‌توانید محتوای خود را بهتر بهینه کنید تا نحوه مشاهده وب‌سایت شما توسط این الگوریتم را بهبود بخشید.
رنک برین بر رتبه‌بندی سایت‌هایی متمرکز است که بیشترین مطابقت را با عبارات جستجوی کاربران دارند. بنابراین وظیفه شما این است که محتوایی تولید ‌کنید که بتواند با آن نیازهای خاص مطابقت داشته باشد.
در ادامه به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سایت خود را برای رنک‌برین بهتر بهینه‌سازی کنید:

از زبان طبیعی استفاده کنید.

هنگام تولید محتوا، باید با لحنی طبیعی بنویسید که شاید هنگام صحبت کردن نیز از آن استفاده کنید.
هنگام تولید محتوای خود، آن را با صدای بلند بخوانید. آیا به لحن گفتاری انسان نزدیک است؟ مانند مکالمه است؟
این سبک نوشتن می‌تواند تفاوت بزرگی در کمک به رنک‌برین برای درک محتوای شما ایجاد کند.

از کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران استفاده کنید.

رنک‌برین بر کیفیت و ارتباط محتوا تمرکز دارد. آیا این بدان معناست که شما نیازی به وارد کردن کلمات کلیدی در محتوای خود ندارید؟
خیر، گنجاندن کلمات کلیدی‌ای که کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند، به رتبه‌‌گیری محتوای شما برای آن‌ها و سایر کلمات کلیدی مرتبط کمک می‌کند. به موارد ذیل برای استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی توجه کنید:

  • مرحله ۱: کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید که حجم جستجوی متوسط ​​به بالا دارند.
  • مرحله ۲: مطمئن شوید که از یک کلمه کلیدی تکی در یک زمان خاص استفاده می‌کنید.
  • مرحله ۳: صفحه خود را پیرامون آن کلمه بهینه کنید.
  • مرحله ۴: فراموش نکنید که از سایر اصطلاحات مرتبط در محتوای خود استفاده کنید.


عالی شد! اکنون محتوای شما برای کلمه کلیدی انتخابی و سایر عبارات مرتبط رتبه‌ می‌گیرد. (البته به شرطی که مطالب شما مفید باشند!)

به هدف جستجوی کاربر توجه کنید.

این مورد بسیار مهم است. کلمه کلیدی‌ای را که می‌خواهید در نتایج جستجو رتبه بگیرد، تایپ کرده و صفحات با رتبه برتر را مرور کنید.
این صفحات رتبه‌ بالایی دارند؛ زیرا گوگل بر اساس تعامل با نتایج، می‌داند که این نوع محتوایی است که جستجوگر به دنبال آن است.

ارتباط محتوا با موضوعات دیگر را افزایش دهید.

هنگامی که هدف کلمه کلیدی را مشخص کردید، باید محتوا تولید کرده و آن را برای مطابقت با آن هدف بهینه‌سازی کنید.
هر صفحه را بیشتر به‌عنوان یک «موضوع» در نظر بگیرید تا فقط یک کلمه کلیدی و تا حد امکان آن را بسط دهید.
شاید قبلاً چندین پست در مورد یک موضوع نوشته باشید تا بتوانید هر کدام را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید. اما اکنون هدف این است که آن پست‌ها را در یک پست ترکیب کنید و برای کلمات و عبارات کلیدی متعدد رتبه بگیرید.
وقتی پستی ایجاد می‌کنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش می‌دهد، درنهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌ می‌گیرید. این امر به معتبرتر شدن صفحه نیز کمک می‌کند.
تصویر زیر، نمونه‌ای از وب‌سایتی را نشان می‌دهد که دارای هزاران کلمه کلیدی‌ای است که برای دو صفحه برتر خود رتبه‌ می‌گیرند:

 

ارتباط محتوا با موضوعات دیگر را افزایش دهید.

 

چگونه می‌توانید پست‌هایی ایجاد کنید که هزاران کلمه کلیدی دارند؟
موضوع خود را بسط دهید. به‌عنوان مثال، اگر موضوع اصلی شما «نحوه آموزش دستشویی به توله‌سگ» است، باید محتوایی تولید کنید که به تمام جنبه‌های آموزش توله‌سگ‌ها مربوط می‌شود. این محتوا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش توله‌سگ چقدر طول می‌کشد؟
  • با چه سرعتی می‌توانید به توله‌سگ آموزش دهید؟
  • از چه سنی می‌توانید آموزش توله‌سگ را شروع کنید؟
  • چگونه دستشویی کردن را به یک توله‌سگ ۵ماهه آموزش دهید؟ (آن را بر اساس سن تقسیم کنید)
  • ساده‌ترین راه برای آموزش توله‌سگ


این تنوع اصطلاحات و عبارات، محتوایی قوی ایجاد می‌کند که به تمام مسائل مربوط به آموزش دستشویی توله‌سگ می‌پردازد. این امر به‌نوبه خود به رنک‌برین کمک می‌کند؛ زیرا شما موارد مرتبط با موضوع را اضافه می‌کنید!

نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشید.

ازآنجایی‌که رنک‌برین به تعداد کلیک دریافتی شما از نتایج جستجو توجه می‌کند، نوشتن تگ‌های عنوان و توضیحات متا بسیار حائز اهمیت است.
عنوان می‌تواند باعث کاهش یا افزایش رتبه شما شود. اینکه کاربران روی صفحه شما کلیک ‌کنند یا آن‌ را نادیده بگیرند، به هدینگ‌های شما بستگی دارد. همانطور که می‌دانید، رنک‌برین نرخ کلیک ارگانیک را عامل مهمی در رتبه‌بندی می‌داند.
استفاده از اعداد، کروشه، یا پرانتز در عناوین، آن‌ها را متمایز می‌کند و می‌تواند راهی مناسب برای افزایش کلیک‌ باشد.
می‌توانید از اعداد در هدلاین‌های پست‌های دیگر نیز استفاده کنید. به‌عنوان مثال، «چگونه در ۵ دقیقه بخوابیم؟» عنوانی به‌مراتب بهتر از «چگونه سریع بخوابیم؟» است.
افزودن اعداد در جاهای مناسب عنوان، موجب کنجکاوی خوانندگان می‌شود. بنابراین، روی عنوان شما کلیک می‌کنند.
به یاد داشته باشید، یک پست عالی با عنوان خسته‌کننده می‌تواند رتبه شما را پایین بیاورد. یک عنوان قانع‌کننده با محتوای بی‌فایده نیز به شما کمکی نمی‌کند. بنابراین مطمئن شوید که هر دو مورد را در نظر گرفته‌اید.


به کیفیت، بیشتر از کمیت اهمیت دهید.

باید دیدگاه خود نسبت به محتوا و استراتژی کلمات کلیدی را تغییر دهید.
دوره پست نوشتن تنها برای یک کلمه کلیدی به سر آمده‌ است. ممکن است قبلاً پست جداگانه‌ای برای عبارات «فروش بیشتر»، «افزایش فروش خود» یا «افزایش درآمد ماهانه» نوشته باشید تا بتوانید برای هر یک از این عبارات بهینه‌سازی کنید. متأسفانه، این کار دیگر برای رنک‌برین مؤثر نیست.
ایجاد یک پست و اضافه کردن محتوای مربوط به عبارت «فروش بیشتر» باید به RankBrain کمک کند تا بفهمد که این پست با سایر آن اصطلاحات مرتبط است.
به‌عنوان مثال، در تصاویر زیر می‌توانید نتایج جستجوی «فروش بیشتر» و «افزایش فروش خود» را مشاهده کنید. متوجه خواهید شد که نتایج برای این دو عبارات چقدر نزدیک به هم هستند که قبل از رنک‌برین اینگونه نبودند.

 

به کیفیت، بیشتر از کمیت اهمیت دهید.

 

به کیفیت، بیشتر از کمیت اهمیت دهید.


رنک‌برین، تولید محتوای طولانی‌ای را که می‌تواند بر اساس عبارات یا اصطلاحات متعددی بهینه شود، مفیدتر کرده است.

زمان حضور کاربر در صفحه را افزایش دهید.

رنک‌برین، سیگنال‌های تجربه کاربری را در نظر می‌گیرد و به صفحاتی که کاربر را بیشتر درگیر می‌کنند، رتبه بالاتری می‌دهد. اندازه‌گیری زمان حضور کاربر در صفحه و اینکه آیا پوگو استیکینگ اتفاق میفتد، دو عاملی هستند که احتمالاً مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برخی از مواردی که برای بهبود سیگنال‌های تجربه کاربری باید آن‌ها را در نظر گرفت، عبارت‌اند از:

  • متن را به پاراگراف‌های کوچک تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد.
  • از عناوین برای تقسیم محتوا به بخش‌های مختلف استفاده کنید.
  • یک پاراگراف مقدماتی جذاب بنویسید تا کاربران به خواندن بیشتر علاقه‌مند شوند.
  • از تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید.
  • در ابتدای مطالب به سؤالات پاسخ دهید.
  • محتوایی ایجاد کنید که بتواند به تمام سؤالاتی که کاربر ممکن است درمورد موضوع داشته باشد، پاسخ دهد.


به همین دلیل وقت گذاشتن برای تولید محتوای عالی بسیار مهم است و باعث می‌شود کاربران در صفحه بمانند. هرچه بیشتر کاربران در وب‌سایت شما بمانند، سیگنال‌های بهتری به رنک‌برین ارسال می‌کنند.

محتوای قدیمی را بهبود دهید.

اگر وب‌سایت شما برای مدتی فعال بوده است، شاید محتوای قدیمی‌ای داشته باشید که قبل از این الگوریتم بهینه‌ شده است.
علاوه بر این، شاید چندین پست مرتبط با موضوع داشته باشید که اکنون بهتر است به‌عنوان یک پست طولانی ارائه شوند.
اگر این‌طور است، ببینید کدام پست دارای بیشترین ترافیک، بک‌لینک و رتبه است و آن را پست اصلی خود قرار دهید. سپس محتوای پست‌های دیگر را با آن ادغام کنید و از آن پست‌ها برای پست جدید خود که رنک‌برین آن بهینه‌ شده است، استفاده کنید.
این فرصتی عالی برای کسب رتبه‌ بالا است!

برای رنک‌برین گوگل بهینه‌سازی کنید و ترافیک به دست آورید

شما نمی‌توانید رنک‌برین را گول بزنید. این الگوریتم درمورد درک هدف جستجوی کاربر و تولید محتوای مفید برای آن‌ها است. تکرار تصادفی کلمات کلیدی به شما کمکی نمی‌کند.
کسب رتبه بالا با این الگوریتم، با بهبود و بهینه‌سازی محتوای خود امکان‌پذیر است. هرچه کاربران بیشتری محتوای شما را دوست داشته باشند، شانس شما برای کسب رتبه بالا بیشتر است. بنابراین، خوانندگان خود را راضی کرده و برگ برنده را از آن خود کنید!

 

منابع
quattr.com

blog.hubspot.com

backlinko.com

 

 

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید