لینک سازی برای سئو، راهنمای جامع 2023

لینک سازی برای سئو، راهنمای جامع 2023

مدت مطالعه: دقیقه
۱۳ اسفند ۱۴۰۱
0

لینک بیلدینگ ایجاد لینک های یک طرفه (به عنوان "بک لینک" نیز شناخته می شوند) به یک وب سایت با هدف بهبود دیده شدن در موتورهای جستجو است. این مطلب یک راهنمای کامل برای ساخت لینک در سال 2023 است. بنابراین اگر می خواهید لینک سازی سئو محور برای وب سایت خود ایجاد کنید، از نکات کاربردی در این راهنمای جدید لذت خواهید برد. خب بیاید با هم شروع کنیم:

این مطلب یک راهنمای کامل برای ساخت لینک در سال 2023 است. بنابراین اگر می خواهید لینک سازی سئو محور برای وب سایت خود ایجاد کنید، از نکات کاربردی در این راهنمای جدید لذت خواهید برد. خب بیاید با هم شروع کنیم:

فصل 1:

مبانی لینک سازی

در این فصل به این سوال پاسخ خواهیم داد: "لینک سازی چیست؟". همچنین به شما نشان خواهیم داد که چرا در سال 2023 ، لینک سازی هنوز هم برای سئو مهم است.

لینک سازی چیست؟

لینک بیلدینگ ایجاد لینک های یک طرفه (به عنوان "بک لینک" نیز شناخته می شوند) به یک وب سایت با هدف بهبود دیده شدن در موتورهای جستجو است. استراتژی های رایج لینک سازی شامل بازاریابی محتوا، ایجاد ابزارهای مفید، اطلاع رسانی ایمیلی، لینک سازی با لینک های شکسته و روابط عمومی است.

چرا لینک ها بسیار مهم هستند؟

برای درک این موضوع به روزهای قبل ازوجود گوگل در اینترنت برگردید. در گذشته، موتورهای جستجو مانند یاهو! و آلتا ویستا بازیگران اصلی بودند. آنها نتایج جستجوی خود را به طور 100٪ بر اساس محتوای یک صفحه وب رتبه بندی می کردند.

ورود گوگل

الگوریتم معروف پیج رنک ، بازی را تغییر داد. گوگل به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه، به تعداد افرادی که به آن صفحه لینک داده بودند نگاه کرد.

 مبانی لینک سازی

 

و حق با آنها بود. نزدیک به 20 سال بعد، لینک ها هنوز هم بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستند. به همین دلیل است که بک لینک ها به عنوان سیگنال رتبه بندی گوگل باقی مانده اند. گفتنی است، به لطف آپدیت هایی مانند الگوریتم پنگوئن، گوگل اکنون بر کیفیت لینک ها (نه فقط کمیت آنها) تمرکز می کند.

ممکن است برایتان سوال شود: لینک باکیفیت دقیقا چیست؟ و چگونه باید آنها را بسازم؟ این چیزی است که در فصل بعدی به آن خواهیم پرداخت. به خواندن ادامه دهید…

فصل 2:

نحوه یافتن لینک های با کیفیت بالا

قبل از اینکه به استراتژی های گام به گام لینک سازی بپردازیم، مهم است که بدانیم یک لینک خوب (یا بد) چیست. به این ترتیب، می توانید روی ایجاد لینک هایی تمرکز کنید که در واقع رتبه های گوگل شما را بهبود ببخشند. در اینجا نحوه شناسایی لینک هایی که واقعا ارزش ساخت را دارند، آمده است:

اعتبار صفحه

آیا صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد، یک صفحه قوی از نظر پیج رنک است؟ اگر چنین است، آن لینک تأثیر بزرگی بر رتبه های شما خواهد داشت.

در واقع، پس از سال‌ها آزمایش، متوجه شده ایم که اعتبار صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد.

این به این دلیل است که لینکهای صفحات معتبر، اعتبار بیشتری (که به عنوان پیج رنک هم شناختنه می شود) را به سایت شما منتقل می کنند.

نحوه یافتن لینک با کیفیت


نکته: اگرچه گوگل اطلاعات پیج رنک را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارد، اما همچنان از آن به عنوان پایه و اساس الگوریتم خود استفاده می کند.

با استفاده از MOz می توانید به راحتی امتیاز اعتبار یک صفحه را بررسی کنید. فقط کافی است آدرس صفحه را در moz قرار دهید و امتیاز " Page Authority" آن را بررسی کنید:

اعتبار سایت

 

اعتبار وب سایت

کیفیت لینک همچنین توسط اعتبار دامنه نیز تعیین می شود. به طور کلی، لینک از سایتی مانند خبرگزاری ایسنا تأثیر بسیار بیشتری نسبت به لینک یک وبلاگ نویس بدون نام خواهد داشت. اگرچه به دست آوردن این لینکها دشوار است، اما ارزش تلاش را دارند.
باز هم، می توانید از Moz استفاده کنید. آدرس URL روت یک وب سایت را در ابزار وارد کنید و "امتیاز اعتبار" آن را بررسی کنید.

 

اعتبار وب سایت


مرتبط بودن سایت

وقتی صحبت از لینک می شود، اعتبار وب سایت مهم است. اما مرتبط بودن آن سایت نیز مهم است. به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت در مورد رژیم غذایی گیاهخواری دارید. و لینکی از یک وب سایت معتبر ... در مورد دوچرخه دریافت می کنید. آیا آن لینک مهم است؟ طبق مصاحبه یک کارمند سابق گوگل، واقعاً اینطور نیست. به گفته آن مهندس گوگل:

«... دریافت لینک از یک صفحه با پیج رنک بالا همیشه ارزشمند بوده است،اما امروز بیشتر ارتباط موضوع سایت با موضوع شما مهم است، مرتبط بودن صفحه در واقع پیج رنک جدید است.»

به طور کلی، شما باید لینک هایی از سایت های معتبر دریافت کنید ... خصوصاً سایت های معتبری که ارتباط معنایی نزدیکی با سایت شما دارند.

موقعیت لینک در صفحه

آیا لینک شما در متن محتوا قرار داده شده است؟

موقعیت لینک در صفحه

 

موقعیت لینک


یا در فوتر یک صفحه دفن شده است؟

لینک در فوتر

 

چیزی که مشخص است این است که موقعیت لینک شما در یک صفحه مهم است. به طور خاص، لینکهایی که در فوترها و سایدبارها پنهان می شوند، تقریباً به اندازه لینکهایی که در وسط محتوای صفحه قرار می گیرند، ارزش ندارند.

مخلص کلام؟ لینکهای شما باید در قسمت بادی (متن) اصلی یک صفحه قرار گیرند.

آیا لینک به صورت ویراستاری قرار داده شده است؟

صرف نظر از اینکه که لینک شما در کجای صفحه قرار دارد، باید از خود بپرسید: " آیا لینک به صورت ویراستاری (یا تحریریه) قرار گرفته است؟" به عبارت دیگر، آیا کسی به دلیل عالی بودن سایتتان به شما لینک داده است ؟ در این صورت، این یک لینک ویراستاری است است. یا اینکه در یک سایت تصادفی یک پروفایل ایجاد کرده اید و یک لینک گذاشته اید؟ در این صورت یک لینک ویراستاری نیست.

همانطور که احتمالا انتظار دارید، گوگل وزن بسیار بیشتری بر روی لینک هایی که به صورت ویراستاری قرار می گیرند، قرار می دهد.
«… ایجاد لینکهایی که به‌صورت ویراستاری در صفحه قرار نگرفته یا توسط مالک سایت تضمین نمی شوند، و به عنوان لینکهای غیرطبیعی نیز شناخته می‌شوند، می‌تواند ناقض دستورالعمل‌های ما تلقی شود.»

لینک انکر تکست

انکر تکست (anchor text)، متن قابل کلیک یک لینک است. به نظر می رسد، گوگل از متن انکر تکست به عنوان سیگنالی برای رتبه بندی استفاده می کند. به عنوان مثال، فرض کنید با انکر تکست «دسر پالئو» یک لینک به سایت خود دریافت می کنید:

لینک انکر تکست



گوگل آن انکر تکست را می بیند و می گوید: «خب، این سایت از انکرتکست «دسر پالئو» استفاده کرده. پس صفحه ای که به آن لینک می دهند باید درباره « دسر پالئو» باشد.

البته، مانند هر چیزی در سئو، از انکرتکست حاوی کلمات کلیدی هم سوء استفاده شده است. امروزه ساخت تعداد زیادی لینک با انکر تکست تطبیق دقیق (exact-match)، اسپم می شود.

در اینجا نمونه ای از آنچه توضیح دادیم آورده شده است:

نمونه از توضیحات


به طور خلاصه، ساختن لینک با انکر تکست غنی از کلمات کلیدی را توصیه نمی کنم. اما اگر لینکی با کلمه کلیدی خود در انکرتکست دریافت کردید باید خوشحال باشید.

متن های اطراف لینک

کواکورنس (co-occurrence) ، به کلمات و عباراتی گفته می شوند که در اطراف لینک شما قرار می گیرند. گوگل احتمالاً از کواکورنس ها به عنوان « انکر تکست کوچک » استفاده می کند.

متن های اطراف لینک


این موضوع منطقی است چرا که اگر فکر کنید :
متن اطراف لینک شما سرنخ هایی از موضوع صفحه شما می دهد. پس چرا گوگل از آن استفاده نکند؟

آیا لینک از پست مهمان است؟

چند سال پیش، گوگل آمد و گفت:
بهتر است فراموشش کنید: دوران وبلاگ نویسی مهمان تمام شده . خیلی اسپم شده است."
- مت کاتز، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل

آیا این موضوع درست است؟ خب، بستگی دارد. در اینجا چند علامت خطر وجود دارد که می تواند پست مهمان را اسپم کند:

• شخص برای انتشار پست پول می گیرد
• پست حاوی انکرتکست با تطابق دقیق است
• سایت صرفا برای انتشار پست های مهمان است
• سایت به سایت شما ارتباطی ندارد
اما اگر یک پست مهمان عالی را در سایتی معتبر و مرتبط منتشر کنید، چه؟ تجربه من می گوید، این لینک می تواند به شما در رتبه گرفتن کمک کند.

مقایسه فالو و نوفالو

rel=”nofollow” تگی است که به یک لینک اضافه می شود که به موتورهای جستجو می گوید: “این لینک را به منزله یک تایید حساب نکنید.”

بدیهی است که وقتی صحبت از سئو به میان می آید، بهتر است تا در صورت امکان لینک های معمولی و « فالو » دریافت کنید.
اکنون که می دانید چگونه می توانید کیفیت یک لینک را اندازه بگیرید، زمان آن رسیده است که ساخت آنها را شروع کنید.

فصل 3:

چگونه با بازاریابی محتوا لینک های درجه یک و فوق العاده به دست آوریم

بر کسی پوشیده نیست که محتوا، کلیدی است که قفل بک لینک های شگفت انگیزی را باز می کند. اما نکته اینجاست: صرف انتشار محتوا هیچ لینکی برای شما ایجاد نمی کند.
آنطور که مشخص است، انواع خاصی از محتوا برای ساخت لینک بهترین عملکرد را دارند. در اینجا 4 نوع محتوا بیان می شود که بیشترین لینک را ایجاد می کنند:

شماره 1: محتواهای های بصری چیست:

محتواهای بصری عبارتند از:
1. تصاویر
2. نمودارها
3. اینفوگرافیک ها
4. نمودارها و سایر محتوای بصری

چرا کار می کند:

ایجاد لینک های بصری بسیار آسان است. به عنوان مثال، وقتی نموداری را در سایت خود منتشر می کنید، هر زمان که شخصی آن نمودار را در سایت خود به اشتراک بگذارد، لینکی دریافت می کنید. عبارت «انتشار تصویر با ذکر لینک» برای محتوای متنی خوب عمل نمی کند.

مثال واقعی:

چند سال پیش سایت بک لینکو تصویری را در مورد نرخ کلیک گوگل در سایت خود منتشر کرد.

تصویری از سایت لینکو

 

تا به امروز، این تصویر ده ها بار لینک شده است (که بسیاری از آنها از سایت های معتبر در حوزه بازاریابی هستند). مطمئناً، حتی اگر آنها داده ها را در یک جدول هم لیست می کردند، باز هم برخی از این لینکها ایجاد می شدند.
اما بخش خوبی از این لینک ها (تقریبا 75٪) به این دلیل ایجاد شده که آنها اطلاعات را به صورت تصویری ارائه کردند. در واقع، بسیاری از لینکهای آنها از افرادی است که مستقیماً تصویر را در سایت خود پست می کنند (و به عنوان منبع به آنها لینک می دهند):

منبع تصویر بک لینکو


و نکته خنده دار این است که، حتی با وجود اینکه سال 2023 است، افراد بار هم هر ماه به آن تصویر لینک می دهند. این قدرت تولید دارایی های بصری است.

شماره 2: پست های لیستی چیست:

لیستی شماره دار از نکات، تکنیک ها، دلایل، داستان ها ... یا تقریباً هر چیز دیگری.

چرا کار می کند:

پست های فهرستی، ارزش بسیار زیادی را در لقمه های های کوچک و قابل هضم قرار می دهند.

در واقع، زمانی که سایت BuzzSumo، یک میلیون مقاله را تجزیه و تحلیل کرد، متوجه شد که پست‌های فهرستی نسبت به سایر قالب‌های محتوا ، بک لینک بیشتری دریافت می‌کنند وعملکرد بهتری نسبت به آزمون‌ها، ویدیوها و حتی اینفوگرافیک‌ها دارند.

پست های لیستی چرا کار میکنند



مثال واقعی:

این پست لیستی از سایت بک لینکو، ارسال های زیادی در شبکه های اجتماعی است…

ارسال ها، نظرات

... و همچنین نظرات...

تعداد نظرات



اما مهمتر از همه، این پست یک آهنربای لینک است.

بیش از 4000 بک لینک دارد.

بک لینک


و از آنجایی که صفحه دارای لینک های بسیار زیادی است که به آن لینک می دهند، برای کلمه کلیدی "تکنیک های سئو" در 5 رتبه برتر قرار می گیرد.

رتبه برتر شدن به خاطر بک لینک



شماره 3: تحقیقات و داده های اصلی چیست:

محتوایی که داده های جدیدی را از مطالعات صنعتی، نظرسنجی ها یا تحقیقات اصلی نشان می دهد.

چرا کار می کند:

آمار و داده ها بسیار قابل لینک دادن هستند. وقتی شخصی به داده های شما استناد می کند، به شما لینک می دهد. این لینکها به سرعت زیاد می شوند.

مثال واقعی:

سایت بک لینکو چند وقت پیش، بزرگترین مطالعه فاکتورهای رتبه بندی گوگل را منتشر کرد.

فاکتور های رتبه بندی



نیازی به گفتن نیست، این پست حاوی حجم زیادی از داده های اصلی است. به همین دلیل است که این پست تاکنون 18.9 هزار لینک گرفته است.

عکس از حجم لینک



همانطور که در بالا ذکر شد، بیشتر این لینکها از افرادی است که آمار خاصی از مطالعه آنها را ذکر کرده اند:

نوعی از لینک ها

شماره 4: راهنمای نهایی کامل چیست:

یک منبع جامع است که همه چیزهایی را که در مورد یک موضوع مشخص (و سپس برخی موضوعات خاص) باید بدانید را پوشش می دهد.

چرا کار می کند:

راهنماهای نهایی حجم دیوانه کننده ای از اطلاعات را در یک جا بسته بندی می کنند. این باعث می شود راهنمای شما به منبعی برای آن موضوع تبدیل شود.

مثال واقعی:

طبق گفته وب سایت بک لینکو آنها به طور روزانه از افرادی ایمیل دریافت می‌کردند که از آنها مشاوره تحقیق کلمات کلیدی می‌خواستند.متأسفانه، آنها مطلبی در وبلاگ شلن نداشتند که آن موضوع بسیار مهم را پوشش دهد. بنابراین مطلبی را تولید کردند: تحقیق کلمات کلیدی در سئو: راهنمای قطعی.

 

مثالی از راهنمای قطعی

از آنجایی که این راهنمای چند فصلی بهتر ازهر منبع آنلاین دیگری، تحقیقات کلمات کلیدی را توضیح می داد، بیش از 17 هزار بار به آن لینک شده است.

توضیح تحقیق کلمات کلیدی



اکنون که یک محتوای مناسب برای لینک دادن ایجاد کرده اید، وقت آن است که چند لینک ایجاد کنید. چگونه؟ با روش قدیمی اطلاع رسانی ایمیل.

فصل 4:

چگونه می توان لینک های قدرتمندی را با اطلاع رسانی ایمیل ایجاد کرد

اگر می خواهید در سال 2023 (و بعد از آن) لینکهای کلاه سفید بسازید، باید از ارسال ایمیل استفاده کنید. سوال این است: چگونه می توانید ایمیل هایتان را به وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران ارسال کنید بدون اینکه در پوشه اسپم آنها قرار بگیرید؟ این فصل را بخوانید تا متوجه شوید.

1. "لینک دهنده های احتمالی" را پیدا کنید

همانطور که از نام آن پیداست، لینک دهنده های احتمالی افرادی هستند که به احتمال زیاد به شما لینک خواهند داد.در فصل 6 تعدادی تکنیک برای یافتن لینک دهنده های احتمالی، به شما نشان خواهیم داد. اما در حال حاضر، اجازه دهید از یک استراتژی ساده برای شناسایی آنها استفاده کنیم: مهندسی معکوس.
ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید.

 

لینک دهنده احتمالی


URL اولین رتبه را بگیرید و آن را در ابزار تجزیه و تحلیل لینک قرار دهید. سپس روی «Inbound Links» در ساید بار کلیک کنید:

 

تجزیه آدرس سایت در سایت بار

سایت های لیست شده در اینجا همگی لینک دهنده های احتمالی هستند.

لینک دهنده های احتمالی

 

2. آدرس ایمیل آنها را پیدا کنید

اکنون که یک لینک دهنده احتمالی را پیدا کرده اید، وقت آن است که آدرس ایمیل آنها را جستجو کنید.

نکته حرفه ای: از فرم تماس سایت فقط به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید. چرا که یک سیاهچاله است.

روش انجام: از Hunter.io استفاده کنید. این سایت برای دسترسی به سایت های کوچک و وبلاگ های یک نفره عالی است. کافی است آدرس یک سایت را در ابزار وارد کنید…

 

ابزار هانتر


... و تمام آدرس های ایمیل مرتبط با آن دامنه را به شما نشان می دهد:

آدرس های ایمیل مرتبط با دامنه

 

اما اگر بخواهید به یک سایت بزرگ دسترسی پیدا کنید چه؟ بررسی این فهرست دردسرساز خواهد بود. به همین دلیل است که در آن موارد، VoilaNorbert را توصیه می کنیم. به جای وارد کردن URL، در VoilaNorbert.com شما نام شخص و دامنه ای را که در آن کار می کند وارد می کنید.

 

مثالی از وارد کردن نام شخص یا دامنه


به این ترتیب شما با شخصی ارتباط برقرار می کنید که واقعاً می تواند لینک شما را به صفحه خود اضافه کند. و آدرس ایمیل آن شخص خاص را به شما نشان می دهد.

3 برای آنها یک متن (شخصی سازی شده) بفرستید

اگر می‌خواهید تعداد ارتباطات را افزایش دهید، باید از متن آماده استفاده کنید. ترفند این است که متن آماده شما شبیه یک متن از پیش آماده نباشد (در مرحله بعد در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم). اما در اینجا، نمونه‌ متن یکی از بهترین متن های آماده ایمیل را قرار داده ایم:

سلام [نام کوچک]،
امروز دنبال محتوای [موضوع] بودم که به طور تصادفی مقاله شما رو دیدم: [عنوان مقاله].
مطلب خوبی بود! به خصوص من از قسمت [چیزی خاص از مقاله آنها] در مقاله تون لذت بردم.
من هم اخیرا راهنمای جدیدی در مورد [موضوع شما] منتشر کردم: [URL].
به عنوان کسی که درباره [موضوع] می نویسه، فکر کردم از اون خوشتون بیاید.
راهنمای من می تونه در صفحه شما هم مفید باشه. در هر حال، به کار عالی تون در [وب سایت] ادامه بدید!
به امید دیدار،
[اسم شما]

توجه داشته باشید که متن آماده، امکان شخصی سازی خوبی را بدون تلاش زیاد فراهم می کند.

فصل 5:

مروری بر لینک های کلاه سیاه و پنالتی گوگل

هیچ راهنمای ساخت لینکی بدون وجود فصلی در مورد سئوی کلاه سیاه، کامل نخواهد بود. تشخیص لینک سازی کلاه سیاه بسیار آسان است: اگر لینکها برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر گوگل باشند، احتمالاً کلاه سیاه هستند. آیا این بدان معناست که شما باید کلا از ساخت لینک کلاه سیاه اجتناب کنید؟

این انتخابی است که فقط شما می توانید انجام دهید. ما ساخت لینک کلاه سیاه را توصیه نمی کنیم (خطر آن نمی تواند پاداشش را توجیه کند). اما این به شما بستگی دارد.

چه یک سئوکار کلاه سفید باشید و چه کلاه سیاه ، باید جریمه‌هایی را که گوگل اعمال می‌کند، بلد باشید. پس به طور خلاصه به آنها می پردازیم:

پنگوئن گوگل چیست:

یک جریمه الگوریتمی که به طور خاص سایت هایی را هدف قرار می دهد که از تکنیک های ایجاد لینک اسپم استفاده می کنند (مانند پست های مهمان مشکوک و نظرات وبلاگی اسپم).

چطور از آن اجتناب کنیم:

فقط لینک های کلاه سفید بسازید. داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد با به حداقل رساندن انکرتکشت تطبیق دقیق، می‌توانید از پنگوئن فرار کنید (به نظر ما انکر تکست بخشی از داستان است ... اما بیشتر قضیه اعتماد مطرح است). همانطور که گفته شد، ساده ترین راه برای جلوگیری از پنگوئن، اجتناب از لینکهای مشکوک است (صرف نظر از انکرتکست).

جریمه دستی / لینک های غیر طبیعی چیست:

جریمه دستی از طرف شخصی در گوگل است. برخلاف پنگوئن، گوگل از طریق سرچ کنسول گوگل پیامی برای شما ارسال می کند:

جریمه دستی


چطور از آن اجتناب کنیم:

هیچ کس خارج از گوگل نمی داند که سایت ها چگونه برای جریمه های دستی هدف قرار می گیرند. برداشت ما این است که الگوریتم، وب سایتی را که به طور بالقوه در حال بازی دادن سیستم است شناسایی می کند. و آن سایت را برای بررسی دستی در اختیار شخصی در گوگل قرار می دهند. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از جریمه دستی این است که یک پروفایل لینک تر و تمیز داشته باشید.

همچنین، برخلاف پنگوئن، می‌توانید با دیس اوو کردن لینکها (disavow) و ثبت درخواست تجدیدنظر، از جریمه دستی خلاص شوید.

فصل 6:

سه استراتژی خوب لینک سازی (آموزش گام به گام)

در ادامه 3 تا از استراتژی های آزمایش شده برای ایجاد تعداد زیادی بک لینک فوق العاده آورده شده است:

لینک سازی صفحه منبع

صفحات منبع چه هستند؟ صفحات منبع صفحاتی هستند که به محتوای عالی در یک موضوع خاص لینک می دهند.یک مثال:

مثالی از لینک سازی صفحه منبع



از آنجایی که این صفحات تنها جهت هدف ایجاد لینک وجود دارند،اهداف لینک سازی خوبی را ایجاد می کنند. در اینجا روند گام به گام آمده است:

1. صفحات منبع را پیدا کنید

از این عبارت های جستجو در گوگل استفاده کنید. آنها به طور خاص برای پیدا کردن صفحات منابع طراحی شده اند:
"کلمه کلیدی" + inurl: links
"کلید واژه" + "منابع"
"کلید واژه" + "منبع"
“لینک سازی” + “معرفی سایت”

2. قدرت صفحه را اندازه بگیرید

باید (به سرعت) به این سوال پاسخ دهید: "آیا لینک از این صفحه ارزش تلاش را دارد؟" (نکته: از نکات فصل 2 استفاده کنید تا این مرحله را راحت طی کنید) .به عنوان مثال، این صفحه منبع دارای اعتبار مناسب 12 است. بد نیست.

دامنه معتبر



همچنین در یک دامنه معتبر است. و لینک ما در جایی در بدنه متن صفحه قرار می گیرد. به نظر خوب است!

3. محتوای «مناسب» پیدا کنید

محتوای شما می تواند بهترین در جهان باشد… اما اگر برای آن صفحه منبع مناسب نباشد چه؟ شما لینکی دریافت نمی کنید. بنابراین برای این مرحله، محتوایی را در سایت خود پیدا کنید که دقیقا متناسب با آن صفحه منبع باشد. هنگامی که آن محتوا را شناسایی کردید، به مرحله 4 بروید.

4. این متن تست شده را ارسال کنید

این متنی است که ما توصیه می کنیم:

موضوع: سوال در مورد [وب سایت آنها]
-
سلام [نام]،
امروز صبح در حال جستجو مطالبی درباره [موضوع] بودم که با صفحه منبع عالی شما آشنا شدم: [URL].
فقط می خواستم بگم که صفحه شما کمک زیادی به من کرد. من هیچوقت نمی تواستم [منبعی که به آنها لینک دارند] رو بدون مطلب شما پیدا کنم.
جالبه که منم اخیراً در ماه گذشته راهنمای [موضوع] رو منتشر کردم که [توضیحات مختصر] است.
در صورتی که دوست داشتید اون رو بررسی کنید می تونید اینجا بخونیدش: [URL].
در ضمن، راهنمای من میتونه برای اضافه شدن به صفحه شما هم خوب باشه.
در هر صورت، از اینکه منابع رو جمع آوری و منتشر کردید، ممنونم. روز خوبی داشته باشید!
به امید دیدار،
[اسم شما]

نکته حرفه‌ای: مانند همه متن های ارسالی، مطمئن شوید که این متن را تا حد امکان شخصی‌سازی کنید. شما تا زمانی می توانید از یک متن آماده استفاده کنید که شبیه متن آماده نباشد!

ساختن لینک شکسته

لینک سازی شکسته یکی از استراتژی های لینک سازی محبوب است. چرا؟ به جای التماس مستقیم برای لینک، با لینک سازی شکسته، به وب سایت مقابل هم ارزش می دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1. افزونه Check My Links یا LinkMiner را نصب کنید

هر دوی این ابزارها به سرعت لینکهای شکسته را در هر صفحه ای (از درون مرورگر کروم شما) پیدا می کنند. به شما نشان می دهیم که چطور از آنها استفاده کنید.

افزونه لینک ماینر


2. صفحات دارای تعداد زیادی لینک خروجی را پیدا کنید

هر چه لینک های یک صفحه بیشتر باشد، احتمال خرابی یکی از آنها بیشتر می شود. صفحات منبع برای این کار عالی هستند. بنابراین با خیال راحت از عبارت های جستجوی گفته شده در بالا برای پیدا کردن صفحات منبع استفاده کنید.

3. لینک های شکسته را بررسی کنید

حالا افزونه ای را که در مرحله اول نصب کردید اجرا کنید. لینکهای شکسته را در آن صفحه نشان می دهد:

لینک های شکسته

 

4. درباره لینک شکسته آنها به صاحب سایت ایمیل بزنید

در نهایت، اجازه دهید شخصی که صفحه دارای لینک (یا لینکهای) شکسته را اداره می کند موضوع را بررسی کرده و محتوای سایت شما را به عنوان جایگزین ارائه دهد. این متنی است که ما پیشنهاد می کنیم:

موضوع: مشکل در [نام سایت آنها]
-
سلام [Name]،
آیا هنوز هم سایتتون رو به روز می کنید؟
من در حال جستجوی مطلب در مورد [موضوع] بودم که صفحه عالی شما رو پیدا کردم: [عنوان یا URL صفحه] .
با این حال، متوجه شدم که چند تا از لینک ها به نظر کار نمی کنند:
[آدرس لینک های شکسته]
همچنین، من اخیرا مطلب [Brief Content Pitch] رو منتشر کرده ام. ممکنه جایگزین خوبی برای لینک [] باشد.
در هر حال، امیدوارم ایمیلم کمک کوچیکی به شما کرده باشه ????
با تشکر،
[اسم شما]

تکنیک آسمان خراش

تکنیک آسمان خراش یک استراتژی ایجاد لینک است که تاکید آن بر بهبود محتوای محبوب موجود و تکرار بک لینک‌ها برای افزایش ترافیک است. در تصویر زیر می توانید مراحل آن را ببینید.

آسمان خراش


فصل 7:

مطالعات موردی عالی لینک سازی!

اکنون زمان آن رسیده است که نمونه های واقعی لینک سازی را در عمل به شما نشان دهیم.

مطالعه موردی شماره 1

چگونه جولی از تکنیک آسمان خراش برای افزایش ترافیک ارگانیک تا 194.1٪ استفاده کرد. وبلاگ جولی آدامز« سیاره زیبای ما» ، در حال تلاش بود. مطمئنا، جولی محتوای عالی منتشر می کرد. اما به قول او: "هرچقدر هم که محتوای من عالی بود، هیچ لینکی نمی آمد."
این زمانی بود که جولی تصمیم گرفت تکنیک آسمان‌خراش را امتحان کند. بنابراین به جای انتشار یک محتوای عالی دیگر ... او مطلبی شگفت انگیز تولید کرد:

مثالی  از آسمان خراش


و به جای انتشار این محتوا و امید به بهترین اتفاق ها، جولی از ارسال ایمیل برای ایجاد بک لینک استفاده کرد. این باعث شد تعداد انگشت شماری لینک از سایت های معتبر در فضای علمی برای وبلاگ خود کسب کند:

لینک از سایت معتبر


این کار بک لینک های کلاه سفید ترافیک ارگانیک او را 194.1% افزایش داد:

بک لینک کلاه سفید

چرا تکنیک آسمان خراش اینقدر خوب کار می کند؟ به گفته جولی:
"چیزی که این کار را بسیار موفق می کند این است که به همان اندازه که به ساخت لینکها بستگی دارد، به ایجاد ارتباطات هم ربط دارد. افراد به محتوای شما لینک نمی‌دهند مگر اینکه بدانند وجود دارد، و نمی‌دانند که وجود دارد مگر اینکه شما در مورد آن به آنها بگویید."


مطالعه موردی شماره 2

لینک سازی شکسته اثربخش بود
سال گذشته بک لینکو تصمیم گرفت یک کمپین لینک سازی شکسته را اجرا کند. ابتدا از عبارت های جستجو برای نمایش صفحاتی با تعداد زیادی لینک خروجی استفاده کردند.
از ابزار Check My Links برای یافتن لینکهایی که کار نمی کنند استفاده نمودند. سپس به مسئول آن محتوا ایمیل زدند تا در مورد لینک های شکسته که پیدا کرده بودند به آنها اطلاع دهند:

ایمیل شخصی سازی شده


(توجه داشته باشید که این ایمیل چقدر شخصی سازی شده است)

وقتی پاسخ دادند، URL لینک شکسته را برای آنها فرستادند ... و یک قطعه از محتوای سایت خود را که جایگزین دقیقی بود، برای آنها ارسال کردند:

حتوای جایگزین

و بیشتر افراد از افزودن لینک آنها استقبال کردند:

مثالی از ایمیل

مطالعه موردی شماره 3

چگونه مت برای سایت فروشگاهی خود لینک ایجاد کرد. ایجاد لینک برای سایت های فروشگاهی آسان نیست. اما در عین حال ممکن است. کافی است نگاهی به داستان مت لاوری بیاندازید.

مانند اکثر صاحبان سایت های فروشگاهی، مت در ایجاد لینک برای وب سایت خود (سایتی استرالیایی در خصوص هدایا) مشکل داشت. گذشته از این، چه کسی می خواهد به سایتی که به طور 100٪ از صفحات محصول تشکیل شده است لینک بدهد؟ این زمانی بود که مت متوجه شد که می تواند از محتوا برای ایجاد لینک به سایت فروشگاهی خود استفاده کند.

به طور خاص، مت یک قطعه خارق العاده از محتوای آسمان خراش را در سایت خود منتشر کرد: "جین استرالیایی: راهنمای کامل". البته، مت ننشست و منتظر نماند تا لینکها منتشر شوند. او محتوای خود را از طریق ایمیل تبلیغ کرد:

ایمیل تبلیغ



از آنجایی که مت با افراد مناسب ارتباط گرفت (و ایمیل های شخصی برای آنها ارسال کرد)، بسیاری از افراد پیشنهاد دادند که به راهنمای او لینک دهند.

مثالی از ایمیل تبلیغاتی مت



و همه این لینکها رتبه‌ های مت را برای یک کلمه کلیدی که مستقیماً منجر به فروش سایت فروشگاهی او می‌شود، افزایش داد: جین استرالیایی.

فصل 8:

نکات پیشرفته لینک سازی

در اینجا یک لیست سریع از نکات پیشرفته لینک سازی را بیان میکنیم که در طول سال ها به آن رسیدیم.

با احیای لینک، لینک های آسان دریافت کنید

هر وقت کسی در مقاله ای از برند شما نام می برد، به شما لینک می دهد... درست است؟ اشتباه است. یعنی در واقع باید به شما لینک بدهند. اما همیشه این اتفاق نمی افتد. منظور ما این است:

دریافت لینک های آسان


اما با یک تلنگر ملایم، اکثر صاحبان سایت ها خوشحال می شوند که منشن بدون لینک شما را به لینک تبدیل کنند. چگونه این ذکرهای بدون لینک را پیدا کنید؟ می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSum و یا سرچ گوگل استفاده کنید.

 ذکر های بدون لین از گوگل

 

با جستجوی معکوس عکس، لینک های "جایزه" دریافت کنید

آیا محتواهای های بصری مانند اینفوگرافیک ها و نمودارها را منتشر می کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً در حال حاضر سایت هایی وجود دارند که از تصاویر شما بدون ذکر منبع استفاده می کنند. غصه نخورید در واقع شما باید خوشحال باشید. درست مانند احیای لینک، یک ایمیل دوستانه می تواند بسیاری از این فرصت ها را به لینک تبدیل کند.

می‌توانید از جستجوی معکوس عکس در گوگل استفاده کنید تا افرادی که از تصاویر شما را بدون لینک استفاده می‌کنند، پیدا کنید:

استفاده از تصویر شما بدون لینک


ایمیل ها را بعد از ظهر ارسال کنید

چیزی که من از ارسال هزاران ایمیل ارسالی یاد گرفتم این است: ایمیل های اطلاع رسانی خود را بعد از ظهر (به وقت محلی گیرنده) ارسال کنید. چرا؟
هنگامی که پیام خود را در صبح ارسال می کنید، با 93 ایمیل دیگری که شخص باید با آنها سروکار داشته باشد، جمع می شود. اما وقتی بعد از ظهر ارسال می کنید، رقابت در صندوق ورودی بسیار کمتر است.

ما سرویس برنامه‌ریزی داخلی جیمیل را برای کمک به زمان‌بندی ایمیل‌های اطلاع رسانیتان به شما توصیه می‌کنیم:

 زمان بندی ایمیل

مفاهیم، ایده ها و استراتژی ها را تصویرسازی کنید

در اینجا یک مثال آورده شده است:

مثالی از مفاهیم ایده ها و تصویر سازی ها


باور کنید یا نه، اما افراد زیادی به لطف این تصویر ساده به سایت بک لینکو لینک داده اند:

لینک های سایت بک لینکو



چرا این روش اینقدر خوب است؟ البته که بک لینکو می توانست به سادگی فرمول APP را با متن توضیح دهد. اما این باعث می شد که محتوای آنها کمتر قابل اشتراک گذاری باشد. از سوی دیگر، هنگامی که یک محتوای بصری ایجاد می کنید، چیزی دارید که وبلاگ نویسان با خوشحالی از آن در محتوای خود استفاده می کنند (و در صورت انجام به شما لینک می دهند).

از ایمیل های جذاب اولیه استفاده کنید

آیا باید در اولین ایمیل ارتباطی خود به کسی، لینک بخواهید؟ پاسخ کوتاه: شاید. ممکن است با یک فرآیند دو مرحله‌ای نتایج بهتری به دست آورید (میک، متوجه شد که ایمیل‌های دارای درخواست مستقیم برای لینک فوراً شکست میخورند.)

نرخ ریپلای



مزیت دیگر این روش این است که در زمان شما صرفه جویی می شود. به‌جای شخصی‌سازی پیام‌های اطلاع‌رسانی که هیچ‌کس آنها را نمی‌خواند، ایمیل‌های کوتاه «جذاب» بفرستید. سپس درسری بعد پیام های خود را شخصی سازی کنید.
در پادکست مصاحبه کنید
بله، لینکهای پست مهمان جایگاه خود را دارند. اما آنها یک مشکل بزرگ دارند: زمان زیادی را برای نوشتن نیاز دارند! به دنیای پادکست وارد شوید. به جای فهرست بندی، پیش نویس و ویرایش یک پست مهمان، فقط کافی است حاضر شوید و در مورد آنچه می دانید صحبت می کنید. و - بوم! - یک لینک دریافت می کنید. بهترین بخش آن این است که در مورد هر موضوعی پادکست هایی وجود دارد.
در اینجا نمونه ای از لینکی است که با پادکست ایجاد شده است:

نمونه لینکی که با پادکست ایجاد شده

 

از "تقاطع لینک ها" برای کشف لینکهای احتمالی استفاده کنید

اگر کسی به رقیب شما لینک دهد، احتمالاً به شما هم لینک خواهد داد... درست است؟ بله. و اگر کسی به دو تا از رقبای شما لینک دهد، به احتمال بیشتری به شما لینک خواهد داد. چگونه می توانید سایت هایی را پیدا کنید که به بیش از یکی از رقبای شما لینک دارند؟

استفاده از ابزارهای Backlink Gap

فقط 2 تا 3 تا از بزرگترین رقبای خود را همراه با وب سایت خود در ابزاری مانند moz کنید. و این ابزار فوق العاده به شما نشان می دهد که چه کسی به همه آنها لینک می دهد.

ابزار بک لینک گپ

 

فهرست

 


از فهرست های «پیش جمع آوری شده» از اهداف لینک سازی استفاده کنید

قابل انکار نیست که یافتن اهداف لینک با کیفیت سخت است. این خبر بدی است. خبر خوب این است که اشخاص دیگری قبلاً این سایت های با کیفیت بالا را برای شما جمع آوری کرده اند…در قالب لیست های "بهترین سایت ها".

یک مثال:

استفاده از فهرست ها برای اهداف لینک


نیازی به گفتن نیست که اگر یک سایت دیکشنری راه اندازی می کنید، هر یک از سایت های لیست شده در اینجا یک فرصت عالی برای لینک سازی ایجاد می کند.

فهرست‌هایی مانند این را می‌توانید با استفاده از جستجوهایی همچون موارد زیر پیدا کنید:
"بهترین سایت های [موضوع]" "بهترین وبلاگ‌های [موضوع]" یا "لیست وبلاگ‌های [موضوع]".

نتیجه گیری

این راهنمای ما برای لینک بیلدینگ در سال 1401 بود. کدام استراتژی از راهنمای امروز را ابتدا می خواهید امتحان کنید؟ شاید هم در مورد چیزی سوال دارید. در هر صورت، با گذاشتن یک نظر سریع در پایین به ما اطلاع دهید.


منبع محتوا : backlinko

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید