هدف جستجو (search intent) و اهمیت آن در سئو

هدف جستجو (search intent) و اهمیت آن در سئو

مدت مطالعه: دقیقه
۱۳ اسفند ۱۴۰۱
0

هدف جستجو (به عنوان هدف کاربر نیز شناخته می شود) در واقع هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی یک عبارت در موتور جستجو است. بسیاری از اوقات، کاربران در حین جستجو به دنبال نوع خاصی از پاسخ یا منبع هستند.

درک هدف جستجو می تواند راز ویژه ای باشد که استراتژی محتوای شما را از خوب به عالی تبدیل کند. بسیار پیش می آید که سایت های مختلف، محتوای فوق‌العاده‌ای دارند اما محتوای آنها در کلمات کلیدی هدف شان رتبه نگرفته است. چرا؟ در اغلب اوقات پاسخ ساده است: کلمات کلیدی و هدف با یکدیگر مطابقت ندارند.

در این مطلب ما در مورد انواع مختلف اهداف جستجو، نحوه تعیین بهترین هدف برای کلمات کلیدی داده شده و نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو صحبت خواهیم کرد. ابتدا بیایید اصول اولیه را با هم مرور کنیم.

هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو (به عنوان هدف کاربر نیز شناخته می شود) در واقع هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی یک عبارت در موتور جستجو است. بسیاری از اوقات، کاربران در حین جستجو به دنبال نوع خاصی از پاسخ یا منبع هستند.
برای مثال، کلمه پیتزا را در نظر بگیرید. جست‌وجوی « دستور پخت پیتزا » هدف متفاوتی با جستجوی « پیتزای بیرون بر » دارد که البته هر دوی آنها با جستجوی « تاریخچه پیتزا » متفاوت است. اگرچه همه آنها حول یک موضوع کلی (پیتزا) می چرخند، اما این کاربران همه اهداف متفاوتی دارند.

چرا هدف جستجو برای سئو مهم است؟

گوگل به هدف جستجو اهمیت می دهد

پاسخ کوتاه این است: برآورده کردن هدف و نیت جستجو ، یکی از اهداف اولیه گوگل است که در نتیجه، آن را به یک هدف اولیه برای متخصصین سئو تبدیل می کند. زمانی که کاربر یک عبارت خاص را جستجو می‌کند و اطلاعات نامربوطی پیدا می‌کند، سیگنالی به گوگل ارسال می‌کند که نشان می دهد هدف آن نتایج با هدف کاربر مطابقت ندارد.

برای مثال، اگر کاربری عبارت «چگونه یک وب‌سایت بسازیم» را جستجو کند و تعداد زیادی از صفحات محصول برای پلتفرم‌های CMS و سایت‌های هاستینگ به او نشان داده شود، بدون کلیک روی چیزی، جستجوی دیگری را امتحان می‌کند. این یک سیگنال به گوگل است که نشان می دهد آن نتایج منعکس کننده هدف جستجوگر نیستند.

کاربران خود را در طول قیف گسترش دهید

وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار و ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق به میان می آید، قادر به بیان اهمیت به خاطر سپردن هدف جستجو نیستیم، می توان آن را به عنوان نیروی محرک پشت محتوای تحت تولید و همچنین نحوه تولید آن دید .

اما چرا خیلی مهم است؟ هرچه محتوای شما برای اهداف جستجوی مختلف خاص تر باشد، می توانید در بخش های مختلف قیف به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشید. از کسانی که ممکن است تازه با برند شما آشنا شوند گرفته تا کسانی که به دنبال تبدیل شدن به مشتری هستند، می توانید با متمرکز کردن تلاش خود بر روی انطباق هدف جستجو ، شانس خود را برای دستیابی به آنها افزایش دهید.

می توانید رتبه هایتان را بهبود ببخشید

از آنجا که مرتبط بودن، اعتبار و رضایت کاربر از فاکتورهای اصلی رتبه گرفتن در گوگل هستند، به راحتی می‌توان این نقاط را به هم متصل کرد و متوجه شد که هدف قرار دادن کلمه کلیدی به منظور انعکاس هدف جستجوی کاربر، چطور می‌تواند رتبه‌ های کلی شما را بهبود ببخشد.

مرتبط بودن: به رفتار کاربر شما مربوط می شود. اگر آنها اطلاعات مورد نظر خود را در سایت شما بیابند، احتمال اینکه در عرض چند ثانیه به گوگل برگردند و نتیجه متفاوتی را بررسی کنند (پوگو استیکینگ) کمتر است. هنگامی که محتوای شما با هدف جستجو مرتبط باشد، شاهد تفاوت در شاخصهای کلیدی مانند نرخ کلیک و نرخ پرش خواهید بود.

اعتبار: در حالی که بیشتر اعتبار یک سایت به بک لینک ها مربوط می شود، این موضوع نیز مهم است که یک استراتژی لینک دهی داخلی قوی ایجاد کنید که به گوگل سیگنال دهد "من محتوای زیادی دارم که تمام زوایا و اهداف پیرامون این موضوع را پوشش می دهد" و در نتیجه بتوانید رتبه بهتری بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با ایجاد محتوای ارزشمند پیرامون موضوعاتی که برند شما با آنها آشنایی کامل دارد، اعتبار و دیده شدن برندتان را افزایش دهید که خود اهداف مختلفی را برآورده می کند.

رضایت کاربر: آیا محتوایی که ایجاد می کنید ارزشی را ارائه می دهد و به مخاطبان شما مرتبط است؟


انواع سرچ اینتنت

چند نوع مختلف از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار مورد از پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت:

 

1-هدف اطلاعاتی

بیایید با هدف جستجوی اطلاعاتی (Informational intent) شروع کنیم. جستجوهای زیادی در اینترنت توسط افرادی که به دنبال اطلاعات هستند انجام می شود. به عنوان مثال می توان از اطلاعات در مورد آب و هوا، آموزش کودکان و اطلاعات در مورد سئو نام برد. افراد با هدف جستجوی اطلاعاتی، یک سوال خاص دارند یا می خواهند در مورد یک موضوع خاص بیشتر بدانند.


هدف اطلاعاتی

 باید بدانید که درک گوگل از هدف بسیار فراتر از نشان دادن نتایجی است که اطلاعاتی در مورد یک عبارت خاص ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، او می داند افرادی که به دنبال « سس گوجه فرنگی » هستند، به احتمال زیاد به دنبال دستور طرز تهیه آن هستند، نه به دنبال تاریخچه سس در آشپزی. گوگل می فهمد که اکثر افرادی که عبارت « نپتون » را تایپ می کنند به دنبال سیاره هستند، نه به دنبال چای کیسه ای یا جاروی دستی. گوگل حتی می‌داند که برای برخی از عبارات جستجو، مانند [نحوه ساخت لانه پرنده]، قراردادن فیلم‌ها و تصاویر مفید است.
مثال های دیگر:
چگونه تخم مرغ آب پز درست کنیم
کایت چیست
بهرام رادان
مسیرهای فرودگاه مهرآباد

 

2-هدف ناوبری

نوع دوم هدف جستجو، هدف ناوبری نام دارد. افرادی با این هدف، می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به عنوان مثال، افرادی که به صورت آنلاین برای [فیس بوک] جستجو می کنند، معمولاً در مسیر رفتن به وب سایت فیس بوک هستند. بنابراین شما باید مطمئن شوید که وقتی شخصی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو کند وب سایت شما برایش نشان داده می شود.

نتیجه سرچ هی سئو

 به خاطر داشته باشید اگر سایت شما سایتی باشد که مردم به دنبال آن هستند، رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری بسیار مفید است. برای مثال سایتی را فرض کنید که یک پلاگین گوگل آنالیتیکس دارد و برای عبارت « گوگل آنالیتیکس » رتبه خوبی دارد. اما این عبارت ممکن است هیچ ترافیکی را وارد آن سایت نکند. افرادی که به طور خاص برای « گوگل آنالیتیکس » جستجو می‌کنند، به دنبال وب‌سایت « گوگل آنالیتیکس » هستند و اغلب علاقه‌ای به افزونه آنها ندارند.
مثال های دیگر:
لاگین توییتر
مدیرنس
کلینیک رسش

 

3-هدف معاملاتی

سومین نوع از اهداف جستجو، هدف معاملاتی، تراکنشی است. بسیاری از افراد به صورت آنلاین کالا می خرند و برای یافتن بهترین خرید در وب جستجو می کنند. زمانی که هدف افراد خرید چیزی در همان لحظه است، می توان گفت با هدف معاملاتی در حال جستجو هستند. این اغلب بدان معناست که آنها دقیقاً می‌دانند چه چیزی را می‌خواهند بخرند و فقط می‌خواهند فوراً به صفحه محصول آن برسند.
مثال های دیگر:
خرید تبلت S6
خرید کفش آدیداس
ایکس باکس سری اس

نمونه ای از هدف جستجوی معاملاتی

 

4-هدف تحقیقات تجاری

برخی از افراد قصد خرید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب برای انجام تحقیقات خود را دارند. کدام ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام ابزار سئو مفیدتر است؟ این افراد همچنین هدف تراکنشی هم دارند، اما به زمان بیشتر و متقاعد کردن نیاز دارند. این نوع از اهداف جستجو معمولاً اهداف تحقیقات تجاری نامیده می شوند.
مثال های دیگر:
تفاوت آیفون ۱۳ و ۱۴
بهترین سرویس های هاستینگ
نقدد و بررسی تبلت s6
وردپرس یا کدنویسی

جستجو با هدف تجاری

نحوه تعیین هدف جستجو

هدف جستجو اغلب از خود عبارت مورد جستجو آشکار است. به عنوان مثال، کلمه کلیدی "خرید بیت کوین" را در نظر بگیرید. واضح است که جستجوگر به دنبال خرید مقداری ارز دیجیتال (تراکنش) است. از طرف دیگر، شخصی که عبارت "نحوه بستن کراوات" را جستجو می کند به دنبال پاسخ (اطلاعات) می گردد.

 

اصلاح کننده های کلمه کلیدی را در نظر بگیرید.

« اصلاح‌کننده‌»های کلیدواژه می‌توانند شاخص‌های مفیدی برای تشخیص هدف جستجو باشند. اما فقط دانستن این اصطلاحات کافی نیست، ممکن است از خود بپرسید، در هنگام تحقیق کلمات کلیدی چطور می توانید این اصطلاحات را پیدا کنید؟

خوشبختانه، طیف وسیعی از ابزارهای قابل اعتماد تحقیق کلمات کلیدی برای استفاده وجود دارد. ویژگی‌های فیلترینگ آنها در اینجا بسیار مفید خواهد بود، زیرا می‌توانید اصطلاحاتی را که شامل اصلاح‌کننده‌ها یا عبارات خاصی هستند، فیلتر کنید.

در جدول زیر چند مورد از "تغییر دهنده های" کلمات کلیدی وجود دارد که معمولاً نوع خاصی از هدف جستجو را نشان می دهند:

 اصلاح کننده کلمات کلیدی

 علاوه بر این، می توانید کلمات کلیدی دارای سرچ اسنیپت را نیز فیلتر کنید. برای مثال، برای هدف اطلاعاتی، می‌توانید کلمات کلیدی را که دارای گراف دانش، سؤالات مرتبط و فیچر اسنیپت هستند را فیلتر کنید.

 

سرپ ها را بخوانید

روش دیگر برای تعیین هدف جستجو، تحقیق در سرپ است. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید و ببینید گوگل چه چیزی را ارائه می کند. احتمالاً می‌توانید از روی انواع نتایج تشخیص دهید که گوگل چه چیزی را مرتبط‌ترین هدف جستجو را برای هر عبارت می‌داند.

بیایید نگاهی دقیق تر به نتایج جستجو برای هر نوع هدف بیندازیم.

 

نتایج SERP برای هدف اطلاعاتی

همانطور که در بالا ذکر شد، کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی، دارای نتایج سرپی هستند که اطلاعات فشرده ای را ارائه می دهند. این موارد شامل گراف های دانش، فیچر اسنیپت و سؤالات مرتبط هستند. نتایج برتر به احتمال زیاد نتایج ارگانیک هستند و شامل ویکی‌پدیا، فرهنگ لغت یا پست‌های بلاگ آموزنده هستند.

 هدف اطلاعاتی سرپ

 

نتایج SERP برای هدف تحقیق تجاری

هدف تحقیقات تجاری از این نظر مشابه است که نتایج، ممکن است شامل فیچر اسنیپت باشند اما نتایج پولی را هم در بالای سرپ شامل می‌شوند. نتایج همچنین احتمالاً به جای اطلاعات موضوعی، اطلاعاتی را در مورد مارک های جستجو شده ارائه می دهد.

در مثال زیر، نتایج ارگانیک، ویژگی‌های محصول را بین محصولات رقیب مقایسه می‌کنند، نه اینکه توضیح دهند تیلت گیمینگ چیست و چگونه کار می‌کند.

نتایج ارگانیک 

 نتایج SERP برای هدف تراکنشی

SERP های تراکنشی برای شناسایی از ساده ترین ها هستند. آنها معمولاً با نتایج پولی و/یا نتایج خرید، کراسل های خرید و نظرات مشخص هستند. نتایج ارگانیک عمدتاً صفحات محصول از فروشندگان آنلاین و خرده فروش ها هستند و بسته به جستجو، می‌توانند نقشه‌های مکان‌هایشان را نیز شامل شوند. 

هدف تراکنشی

 

نتایج ارگانیک

 

نتایج SERP برای هدف ناوبری

از آنجایی که کاربران با هدف ناوبری از قبل می دانند که به دنبال کدام وب سایت هستند، این نتایج معمولا مرتبط ترین صفحه را در بالا نشان می دهد: به عنوان مثال. اگر کاربر «لینکدین» را جستجو کند، صفحه اصلی لینکدین اولین نتیجه خواهد بود، در حالی که صفحه لاگین اولین جایگاه را برای «ورود به لینکدین » خواهد داشت.

بسته به جستجوی خاص، ویژگی‌های اضافی مانند سایت لینک ها، کارت‌های دانش، و داستان‌های برتر نیز ممکن است وجود داشته باشد.

لینکدین 

به خاطر داشته باشید که عبارات اغلب بیش از یک هدف جستجو دارند، بنابراین نگاه کردن به کلمات کلیدی یا SERP به ندرت برای تعیین دقیق آن کافی است. با این حال، استفاده از این رویکرد کل نگر، شما را به اصلی ترین هدف نزدیکتر می کند.

همچنین مهم است توجه داشته باشید که سرپ ها متغیر هستند، بنابراین در حالی که یک کلمه کلیدی ممکن است برای یک هدف در این ماه رتبه داشته باشد، در ماه آینده ممکن است تغییر کند.

در زیر یک راهنمای (بسیار) تقریبی برای فیچرهای مختلف در سرپ آمده است:

راهنمای فیچر


نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو (3 مرحله)

هدف جستجو باید نوع محتوای ایجاد شده را تعیین کند.
اگر کلمه کلیدی دارای هدف اطلاعاتی است، یک پست وبلاگی بنویسید. اگر هدف تراکنشی دارد، یک صفحه محصول ایجاد کنید. شما اصل مطلب را متوجه شده اید.
اما آیا واقعا همه چیز به این سادگی است؟ خب، بله و خیر.

در حالی که به وضوح منطقی است که محتوای خود را با هدف جستجو هماهنگ کنید، مشکل در گستردگی اهداف جستجو است:
به عنوان مثال، ما می دانیم که "HTML 5" یک عبارت اطلاعاتی است. اما دانستن این موضوع به ما نمی گوید که کاربر واقعاً می خواهد چه نوع محتوایی را ببیند. یا چه چیزی را می خواهد بداند. یا اینکه از چه فرمتی باید برای ارائه اطلاعات استفاده کنیم.

به منظور بهینه سازی واقعی برای هدف جستجو، ما باید عمیق تر بررسی کنیم و سرپ ها را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنیم.

در اینجا نحوه انجام این کار، مرحله به مرحله آورده شده است:

 

مرحله 1. "قابلیت اطمینان بودن" سرپ را بررسی کنید

رتبه های گوگل ثابت نیست. آنها در طول زمان نوسان کرده و تغییر می کنند.

با توجه به اینکه شما به ماهیت صفحات با رتبه برتر فعلی برای تعیین هدف جستجو تکیه می کنید، این می تواند مشکل ساز باشد. به این دلیل، کاری که در واقع انجام می‌دهید، قضاوت در مورد هدف جستجو بر اساس یک عکس فوری در زمان است.

اگر بخواهید صفحات با رتبه برتر را در ماه آینده یا ماه های بعد آنالیز کنید، درک شما از هدف جستجو ممکن است متفاوت باشد.

به همین دلیل، بررسی تاریخچه رتبه کلمه کلیدی مورد نظرتان، مفید خواهد بود.

برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را در ایزارهای تخصصی مانند Ahrefs قرار دهید، سپس به سمت قسمت تاریخچه سرپ بروید. نوسان کم یا عدم وجود نوسان در رتبه ها در طول زمان نشان می دهد که صفحات با رتبه برتر فعلی، نمونه خوبی برای هدف جستجو هستند.

قابل اطمینان بودن سرپ


نوسانات زیاد در رتبه بندی نشان دهنده یکی از دو چیز است:
• هدف جستجو دائما در حال تغییر است.
• گوگل در تلاش برای درک هدف واقعی پشت جستجو است.
حتی ممکن است هر دو باشد.

تاریخچه پشت جستجو


مرحله 2. مطمئن شوید که محتوای شما از 3 لحاظ با هدف جستجو مطابقت دارد

اکنون که می‌دانید کلمه کلیدی انتخابی شما صحیح است (یعنی هدف جستجوی واضحی دارد)، وظیفه بعدی شما تجزیه و تحلیل نتایج جستجو برای موارد زیر است.
1. نوع محتوا
2. فرمت محتوا
3. زاویه محتوا
بیایید این فرآیند را با جزئیات بررسی کنیم.


1. نوع محتوا

به «نوع» کلی محتوا در نتایج جستجو اشاره دارد و معمولاً یکی از موارد زیر است:
• بلاگ پست
• صفحه محصول
• صفحه دسته بندی
• صفحه فرود
به عنوان مثال، به نتایج جستجوی برتر برای «نحوه درست کردن پنکیک» نگاهی بیندازید:

طرز تهیه پنکیک

فقط از عناوین می توان فهمید که همه آنها بلاگ پست هستند.

اکنون به نتایج جستجوی "خرید لباس قرمز" نگاهی بیندازید:

نتیجه جستجوی خرید لباس


از عناوین و آدرس های اینترنتی می‌توانید بفهمید که همه نتایج صفحات دسته‌بندی فروشگاهی هستند، مانند این صفحه:

عکس از دیجی کالا 

اگر به نتایج جستجو برای «خرید تبلت s6» نگاه کنیم، آنچه می‌بینیم صفحات محصول هستند:

نتیجه جستجوی خرید تبلت

این به این دلیل است که ما به دنبال خرید یک محصول خاص هستیم، نه فقط یک نوع محصول.

وظیفه شما این است که به دنبال غالب ترین نوع محتوا در نتایج جستجو بگردید، سپس مطمئن شوید که محتوای شما با آن مطابقت دارد.

 

2-فرمت محتوا

این به "فرمت" صفحات با رتبه برتر اشاره دارد. برخی از قالب های رایج عبارتند از:

راهنماهای « چطور»
آموزش های گام به گام
پست های لیست وار
نظرات مختلف
بررسی ها
مقایسه ها
فرمت های مختلفی وجود دارند، اما این فرمت ها باید به شما ایده دهند که به چه چیزی توجه کنید.

به عنوان مثال، اگر به نتایج مربوط به «نحوه درست کردن پنکیک» نگاه کنیم، می بینیم که بیشتر آنها راهنمای نحوه تهیه هستند:

نحوه درست کردن پنکیک

از سوی دیگر، بیشتر نتایج برای «جاهای دیدنی قشم» پست‌های فهرستی هستند:

جاهای دیدنی قشم

برای سؤالاتی مانند "چگونه رزومه بنویسیم"، عمدتاً راهنمای گام به گام را می بینیم، مانند این:

چگونه رزومه بنویسیم

هنگام ایجاد محتوای خود، بسیار منطقی است که مسیر دیگران را دنبال کنید.

اگر بیشتر صفحات برتر راهنماهای «چطور فلان کار را انجام دهیم» هستند، شما هم یک « راهنمای چطور» تولید کنید. اگر آنها پست های فهرستی هستند، شما هم یک پست لیستی ایجاد کنید.

نکته مهم
"قالب" محتوا بیشتر در مورد جستجوهای با اهداف اطلاعاتی و تحقیقات تجاری، اعمال می شود. به این دلیل که آنها اغلب انواع عباراتی را شامل می شوند که پست های بلاگ برای آنها رتبه می گیرند.

وقتی صحبت از عبارات تراکنشی می شود، در مورد قالب محتوا چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. در 9 مورد از 10 مورد، صفحه محصول یا دسته بندی است. بنابراین فرمت محتوا به طور کلی با «نوع» محتوا هماهنگ است.

 

3-زاویه محتوا

این به نقطه فروش منحصر به فرد پست ها و صفحات دارای رتبه اشاره دارد و دیدی از آنچه کاربران در هنگام جستجو با ارزش می دانند، ارائه می دهد.

برای مثال، اگر به نتایج جستجوی «نحوه درست کردن پنکیک» نگاه کنیم، می‌توانیم چند زاویه متفاوت اما مشابه را در نتایج ببینیم.

نکات تهیه پنکیک

برای نام بردن فقط چند مورد:

“پنکیک خانگی”
” پنکیک ساده ”
"پنکیک کافی شاپی"
"پنکیک خوشمزه"

اگر به دنبال یک عبارت تراکنشب مانند « خرید آیفون 14» باشیم، می‌بینیم که بسیاری از فروشندگان قیمت‌های پایین و تخفیف‌های خود را درست در نتایج جستجو مطرح می‌کنند.

خرید از گوگل

 

این نشانه آن است که قیمت برای کسانی که به دنبال خرید آنلاین آیفون 14هستند یک نکته قابل توجه است.

بسیاری از فروشندگان کلمه "ظرفیت 256 " را نیز ذکر می کنند، که نشان می دهد جستجوگران بیشتر از سایر مدل ها به دنبال ظرفیت 256 گیگ هستند.

ترفند بهینه سازی برای زاویه محتوا، یک بار دیگر، دنبال کردن سایرین است.

این بدان معنا نیست که شما باید کپی برداری کنید، اما اگر همه آنها قیمت را در محتوا، تایتل تگ و متا دسکریپشن ارائه می‌کنند و شما در مورد کیفیت صحبت می کنید، این ممکن است به نفع شما نباشد.

 

مرحله 3. از نتایج جستجو و صفحات با رتبه برتر ایده بگیرید

همه چیزهایی که تا کنون مورد بحث قرار گرفتند برای دریافت یک حس تقریبی از هدف جستجو و تصمیم‌گیری در مورد نوع محتوایی که باید تولید کنید عالی عمل می‌کنند. اما اگر واقعاً در مورد هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی جدی هستید، باید هم سرپ و هم صفحات با رتبه برتر را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

این تنها راه برای درک واقعی چیزی است که کاربران می‌خواهند ببینند، و محتوای شما باید در مورد آن صحبت کند.

در زیر دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

 

1-به قسمت «سوالات مرتبط» در سرپ ها نگاه کنید.

این بخش به شما می گوید که کاربران همچنین تمایل به پرسیدن چه سوالاتی دارند.
به عنوان مثال، به نتایج مربوط به "بهترین پودر پروتئین" نگاهی بیندازید:

سوالات متداول

اینها سوالاتی هستند که ممکن است بخواهید پاسخ آنها را در محتوای خود ارائه دهید.

نکته
برای مشاهده سؤالات بیشتر از کادر «سوالات مرتبط»، روی علامت یکی از سؤالات مرتبط کلیک کنید. همانطور که شما این کار انجام می دهید، گوگل موارد بیشتری را نشان می دهد.

نکته : همه سرپ ها دارای کادر "سوالات مرتبط" نیستند. این قسمت بیشتر برای جستجوهای اطلاعاتی مفید است.


2. از صفحات با رتبه برتر بازدید کنید

هیچ چیز به اندازه بازدید واقعی از صفحات با رتبه برتر به شما دید بیشتری در مورد هدف جستجو نمی دهد.

در واقع، هیچ راه دیگری برای درک واقعی آنچه جستجوگران می خواهند ببینند وجود ندارد.

نمونه موردی: اگر این کار را برای نتایج برتر برای "بهترین پودر پروتئین" انجام دهیم، متوجه می شویم که برخی از صفحات در مورد بهترین انواع پودرهای پروتئینی (آب پنیر، کازئین، پروتئین تخم مرغ، و غیره) هم صحبت می کنند…


صفحات برتر

... و سایرین در مورد بهترین محصولات پودر پروتئین برای خرید صحبت می کنند:


نتیجه جستجوی بهترین پروتئین

بنابراین به نظر می رسد دو تفسیر متفاوت از "بهترین پودر پروتئین" وجود دارد (هیچ چیز در سرپ ها این را به ما نمی گوید).

اگر بخواهید محتوایی در مورد این موضوع ایجاد کنید، باید تصمیم بگیرید که کدام زاویه برای محتوای شما بهترین است. همچنین امکان پوشش هر دو زاویه هم تا حدی وجود دارد.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که پس از مشاهده صفحات با رتبه برتر، در مورد هدف جستجو متوجه می شویم:

  • تصاویر و آیتم های بصری مهم هستند: کابران می‌خواهند ببینند که واقعاً کدام پودر پروتئین بهترین است.
  • لینک های خرید مفید هستند: اکثر صفحات با رتبه برتر فعلی، لینک های سریعی برای خرید پودر پروتئین دارند. این منطقی است و در واقع مهم است، زیرا این یک کلمه کلیدی تحقیقات تجاری است.
  •  تقسیم بندی بر اساس رژیم غذایی مهم است: افراد تنها لیستی از بهترین پودرهای پروتئینی نمی خواهند. آنها می خواهند بدانند کدام یک برای رژیم غذایی خاص آنها بهترین است. بنابراین گنجاندن برخی اطلاعات گیاهی، بدون گلوتن و ... ضروری است.

جمله نهایی: همیشه قبل از ایجاد محتوا، صفحات با رتبه های برتر را مرور کنید.

نتیجه گیری

درک هدف جستجو، کلیدی برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است و یک دلیل ساده برای آن وجود دارد: جستجو به طور مداوم در حال تکامل است و به طور فزاینده ای پیچیده می شود. به همین ترتیب، خواسته های مصرف کنندگان نیز در طول زمان تغییر می کند. آن‌ها محتوایی می‌خواهند که به سؤالات آنها پاسخ دهد و تصمیم گیری خرید را برایشان آسان‌تر کند و در عین حال مشکلات آنها را بداند و به آنها بپردازد.

با در نظر گرفتن آنچه کاربر به دنبال آن است و متناسب سازی محتوای شما برای تطابق با آن ، می توانید صفحه ای ایجاد کنید که پاسخ مورد نظر آنها را ارائه دهد.

وقتی بتوانید محتوایی را ارائه دهید که نیازهای جستجوگران را برآورده می کند، به احتمال زیاد در گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت و اعتماد مشتریان را جلب می کنید. با گذشت زمان، این می تواند به این معنی باشد که احتمال بیشتری برای جذب کاربر و در نهایت تبدیل آنها به خریدار خواهید داشت.

منابع: moz /  ahrefs


این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید