سئو چیست ؟ | بخش های مختلف سئو

سئو چیست ؟ | بخش های مختلف سئو

مدت مطالعه: دقیقه
۰۸ بهمن ۱۴۰۲
0

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. seo از 3 بخش داخلی ، خارجی و تکنیکال تشکیل شده است که هر کدام از آن ها نیز بخش های مختلفی دارند. در ادامه به معرفی نحوه کارکرد سئو و بخش های مختلف آن میپردازیم.

SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. سئو علم بهبود جایگاه یک وبسایت برای افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی محصولات یا خدمات توسط افراد است. به بیان ساده تر می توان سئو را "مجموعه اقداماتی که برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو انجام می شود" تعریف کرد. متخصصان سئو وبسایت ها، صفحات وب و محتوا را به منظور کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه می کنند. سئو مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر، موقعیت و افزایش سودمندی محتوا در نتایج جستجوی ارگانیک است. این محتوا می‌تواند شامل صفحات وب، رسانه‌های ویدیویی، تصاویر، محصولات یا لیستی از مشاغل محلی باشد. هر چه یک وبسایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، احتمال اینکه بازدید کنندگان و مشتریان هدف را جذب کند بیشتر است.

سئو چیست؟

بهینه سازی وبسایت برای افزایش تجربه کاربری هنگام جستجو، تعریف بهتری از سئو است. تجربه کاربری یا UX امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. درواقع بهتر است SEO را مخفف Search Experience Optimization دانست.

بازدید وبسایت معمولاً با قرار دادن یا رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رابطه مستقیم دارد. کسب و کارها همیشه برای رتبه های بالاتر رقابت می کنند. جایگاه های برتر در نتایج جستجو بیشترین توجه کاربران را به خود جلب می کنند. هدف فرآیند سئو افزایش رتبه در نتایج جستجوی ارگانیک و هدایت کاربران به صفحات سایت است. ترافیک حاصل از جستجوی ارگانیک معمولاً ترافیک با کیفیت بالاتری است زیرا کاربران به طور فعال در حال جستجوی موضوع، محصول یا خدمات خاصی هستند و وارد وبسایت هایی که در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری هستند و به احتمال زیاد نیاز آنها را برطرف می کنند می شوند. شواهد و تجربیات نشان داده است که کاربرانی که از طریق نتایج ارگانیک وارد وبسایت می شوند نسبت به سایر روشهای بازاریابی و تبلیغاتی تعامل بهتری با برند برقرار می کنند.

تعامل بخش جدایی ناپذیر سئو

دیده شدن صفحات وبسایت در رتبه های برتر موتورهای جستجو کافی نیست. ساختار داخلی وبسایت و محتوای آن باید به حدی غنی باشد که رضایت و توجه مخاطب را جلب کند. بهتر است با این سوال شروع کنیم که هدف اصلی افراد از بهینه سازی صفحات وبسایت و سئو چیست؟ پاسخ به این سوال خیلی ساده است. کسب و کارها و افراد برای افزایش فروش و درامد بیشتر، بدست آوردن مشتریان وفادار و افزایش تعامل کاربران هدف، سئو وبسایت را انجام می دهند و بودجه منظمی را به آن اختصاص می دهند. یک استراتژی سئو زمانی هدفمند و صحیح است که منجر به افزایش تعامل کاربران شود. در واقع می توان به صراحت بگوییم که "سئویی که منجر به افزایش تعامل و فروش بیشتر نشود، سئو نیست!"

مزایا و اهمیت سئو

پس از بهینه سازی موتورهای جستجو، کاربرانی به وبسایت شما وارد می شوند که به دنبال موضوعات، محصولات یا خدماتی هستند که به طور مستقیم با کسب و کار شما مرتبط است. در واقع می توان گفت سئو مخاطبان و مشتریان واقعی و هدفمندتری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. دیده شدن در صدر نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو فرصتی برای ارتباط با این افراد، پاسخ به سؤالات آنها، حل مشکلات آنها و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.

 ترافیک بیشتر وبسایت: زمانی که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، ترافیک بیشتری دریافت می کند که نتیجه آن افزایش آگاهی از برند شماست. صفحه دارای رتبه اول در نتیجه ارگانیک 10 برابر بیشتر از صفحه دارای رتبه شماره 10 کلیک دریافت می کند. همچنین سه نتیجه ارگانیک برتر بیش از 50٪ از کل کلیک ها را دریافت می کنند.

 مشتریان بیشتر: با انجام سئو سایت، افرادی با کسب و کار شما آشنا می شوند که دقیقا به دنبال محصول یا خدمات شما هستند. اگر ساختار داخلی وبسایت شما بهینه باشد و کاربران را به سمت هدف هدایت کند، تعامل و فروش بیشتری را به دست خواهید آورد.

اعتمادسازی بهتر: رتبه بالاتر در گوگل باعث ایجاد اعتبار فوری برای کسب و کار شما می شود. اگر گوگل به شما اعتماد می کند، پس مردم هم به شما اعتماد می کنند.

ROI یا نرخ بازگشت سرمایه بالاتر: زمانی که شما بودجه ای را برای سئو وبسایت و رسیدن به صدر نتایج جستجوی کاربران اختصاص می دهید چندین برابر این مبلغ به شما باز می گردد. سئو نسبت به سایر روش های بازاریابی و تبلیغات مانند کمپین های شبکه های اجتماعی، کاربران هدف بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند و به همین دلیل نرخ بازگشت سرمایه بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد.

نابراین اگر می خواهید آگاهی از برند، احتمال دیده شدن، فروش یا مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید، سئو پاسخ گوی شماست.

سئو چطور کار می کند؟

چگونه گوگل تعیین می کند که کدام صفحات در نتایج موتور جستجو (SERP) برای هر کاربر ظاهر شود؟ چگونه این رتبه بندی به ترافیک وبسایت شما تبدیل می شود؟ بیایید نگاهی به نحوه عملکرد سئو بیندازیم.

خزنده ها یا ربات های جستجوی گوگل به طور مداوم فضای وب را اسکن می کنند و میلیاردها صفحه وبسایت ها را در فهرست خود جمع آوری، دسته بندی و ذخیره می کنند. علاوه بر این گوگل رفتار کاربران را بعد از جستجو و ورود به وبسایت های مختلف دنبال می کند و تجربیات آنها را ثبت می کند.

گوگل از فرمول های پیچیده ای (الگوریتم ها) برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند. رتبه بندی صفحات وبسایت ها بر اساس تعداد زیادی از معیارها مانند کیفیت محتوا، ارتباط آن با عبارت جستجو، اعتبار وبسایت و تجربه کاربران تعیین می گردد.

نحوه تعامل افراد با نتایج، بیشتر به گوگل نشان می‌دهد که کدام صفحات نیازهای کاربران را بهتر برآورده می‌کند، و این اطلاعات در الگوریتم رتبه بندی لحاظ می‌شود. به عبارت دیگر، گوگل از یک سیستم پیچیده و تجربه_محور برای نشان دادن دقیق ترین، قابل اعتماد ترین و مرتبط ترین نتایج برای هر جستجو استفاده می کند. نقش شما تولید محتوایی است که تجربه، تخصص و اقتدار شما را نشان داده و اعتماد گوگل (E-E-A-T) را جلب و نیازهای جستجوگران را برآورده کند.

مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک

در چند دهه گذشته، متخصصان سئو تلاش‌های زیادی را برای شناسایی هر چه بیشتر فاکتورهای رتبه‌بندی ارگانیک اختصاصی گوگل انجام داده‌اند و سعی می‌کنند آنها را سازماندهی و بهینه کنند. همین کارها برای موتورهای جستجو مانند بینگ انجام شده است. وبسایت Moz یک بررسی چند ساله روی عوامل رتبه بندی ارگانیک اصلی و همچنین عوامل رتبه بندی جستجوی محلی انجام داد. فهرستی از این عوامل شامل موارد زیر است. اما توجه داشته باشید که سئو به این موارد محدود نمی شود.

  • فاکتورهایOn-page
  • محتوای مفید
  • تجربه و رفتار کاربران
  • بک لینک و سوشال سیگنال
  • فاکتورهای محلی
  • فاکتورهای اسپم

انواع سئو

گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی محتوا فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند و به همین دلیل برای انجام سئو باید جنبه های مختلفی را در نظر گرفت. سه نوع اصلی سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال است:

سئو داخلی (On-page SEO)

بهینه سازی ساختار محتوا، کیفیت محتوا، دسته بندی کلمات کلیدی و تگ های HTML فاکتورهای کلیدی سئو داخلی هستند. سئو داخلی با محتوای وبسایت شما سروکار دارد. برای کسب رتبه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک، وبسایت شما باید محتوایی داشته باشد که به راحتی قابل دسترسی باشد. علاوه بر آن، گوگل تاکید می کند که محتوای مفید را ترجیح می دهد. سئو داخلی شامل موارد زیر است:

  • اختصاص یک کلمه کلیدی هدف به هر صفحه از سایت
  • بهینه سازی عناوین صفحات برای کلمات کلیدی خاص
  • بروزرسانی توضیحات محصولات یک فروشگاه آنلاین
  • افزودن مطالب تازه به وبلاگ
  • بروزرسانی ساختار یک مقاله یا صفحه قدیمی
  • افزودن ساختار به محتوا از طریق تگ های HTML مناسب
  • تدوین یک برنامه محتوا

سئوی خارجی (Off-page SEO)

دریافت لینک از سایت های دیگر و سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی حاصل می شود، بخش اصلی سئو خارجی یا Off-page SEO را تشکیل می دهد. یکی از جنبه های اصلی سئوی خارجی، داشتن بک لینک های با کیفیت و مرتبط است. علاوه بر بک لینک، سئوی خارجی شامل موارد زیر است:

حضور در شبکه های اجتماعی

ایجاد روابط با کسب و کارهای مرتبط با هدف معرفی کسب و کار شما

ایجاد محتوا برای پلتفرم های دیگر مانند YouTube

حضور در انجمن های آنلاین و فروم ها

کاهش بک لینک های اسپم که می تواند به سئوی شما آسیب برساند

سئو تکنیکال (Technical SEO)

بهبود عملکرد کلی سایت شما در موتورهای جستجو، سرعت نمایش صفحات، امنیت سایت (گواهینامه های SSL)، تجربه کاربری (UX) و ساختار صفحات کلیدی ترین فاکتورهای سئو تکنیکال هستند. صفحات کند، تصاویر شکسته یا بهینه نبودن صفحه برای موبایل، به تجربه کاربر لطمه می زند و بعنوان "سئو تکنیکال ضعیف" در نظر گرفته می شود. برخی از جنبه های سئو تکنیکال عبارتند از:

  • پیدا کردن و رفع محتوای تکراری
  • با استفاده از فایل robots.txt به گوگل بگویید که چگونه سایت شما را crawl کند
  • استفاده از نقشه سایت واضح
  • بهینه سازی کدها و کاهش حجم فایل ها برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات
  • مدیریت بودجه خزش یا crawl budget
  • انتقال صفحات 404 به صفحات دیگر وبسایت
  • بهینه سازی سایت برای موبایل های مختلف

دیگر انواع سئو

سئو محلی

کسب‌وکارهایی که مکان‌های فیزیکی دارند می‌توانند از سئوی محلی برای دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنند. استفاده از پلتفرم هایی مانند سیستم مدیریت کسب و کار گوگل (Google My Business) می تواند به قرار دادن نام شما در لیست جستجوی مخاطبان محلی کمک کند. سئوی محلی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • معرفی کسب و کار در پلتفورم های نقشه محور (مانند اسنپ، نشان، بلد و ...)
  • قرار دادن نام، آدرس، لوکیشن و شماره تماس در همه صفحات سایت خود (فوتر سایت)
  • استفاده از Google My Business
  • هدف گذاری و ردیابی کلمات کلیدی محلی
  • ایجاد محتوای سایت برای هدف قرار دادن جستجوهای محلی
  • استفاده از ارتباطات محلی برای معرفی کسب و کار

سئو تصاویر

تصاویر، درست مانند سایر قسمت های وبسایت باید دارای تگ های HTML بهینه سازی شده باشند. سئوی تصاویر به عکس های شما کمک می کند تا در قسمت تصاویر موتورهای جستجو نمایش داده شود. از آنجایی که این بخش درست در بالای SERP قرار دارد، تصاویر مناسب می تواند مخاطب را مستقیماً به سایت شما هدایت کند. جان مولر حتی درباره بهینه‌سازی نام فایل‌های تصویری موجود در وبسایت برای جستجو صحبت کرده است: «ما توصیه می‌کنیم نام مناسبی برای فایل‌ها تصویری وبسایت خود انتخاب کنید.» علاوه بر این به پر کردن متن جایگزین (تگ Alt) و اطمینان از مرتبط بودن متن اطراف تصویر تاکید دارد. سئو تصاویر شامل موارد زیر است:

  • استفاده از تصاویر یونیک و غیر تکراری
  • استفاده از عکس نوشته های مناسب (تصاویر دارای متن) و اینفوگرافیک
  • کاهش حجم تصاویر
  • استفاده از تگ Alt یا متن جایگزین
  • به کار بردن تصاویر در اطراف متن های مرتبط
  • انتخاب نام مناسب که توصیف کننده موضوع عکس باشد
  • استفاده از فرمت webp تصاویر

سئو ویدیو

سئوی ویدیو متکی به بهینه‌سازی بخش‌هایی از آن است، مانند: عنوان، URL، برچسب‌ها و توضیحات مناسب. استفاده از چند خط داده ساختاریافته (استراکچر دیتا) به کد سایت می تواند به دیده شدن ویدیوها در موتورهای جستجو کمک می کند. استراکچر دیتاها به گوگل کمک می کند تا اطلاعات مهمی درباره وبسایت از جمله محتوای ویدیویی آن را کسب کند. سئو ویدیو شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نام مناسب
  • قرار دادن عنوان مناسب برای صفحه دارای ویدیو
  • استفاده از url مرتبط
  • استفاده از توضیحات مناسب و مرتبط
  • به کار بردن استراکچر دیتاها
  • به کار بردن ویدیو در اطراف متن های مرتبط
  • استفاده از فرمت های مناسب و بهینه

سئو کلاه سفید (white hat seo)

سئو کلاه سفید شامل اقداماتی است که از قوانین و مقررات موتورهای جستجو تبعیت می کند. در واقع می توان سئو کلاه سفید را به عنوان سئو اخلاق مدارانه تعریف کرد. این نوع از اقدامات عاری از هرگونه فریب، گول زدن، دور زدن و سواستفاده از فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو است. استفاده از محتوای بهینه و تلاش برای افزایش تجربه کاربری وبسایت نمونه بارز اقدامات کلاه سفید است.

سئو کلاه سیاه (black hat seo)

سئو کلاه سیاه شامل مجموعه اقداماتی است که برای دور زدن و فریب دادن الگوریتم های موتور جستجو به کار گرفته می شود. معمولا هدف افراد از بکارگیری سئو کلاه سیاه بدست آوردن رتبه های بالاتر در زمان کمتر است. توجه داشته باشید که هیچ اقدام کلاه سیاهی از نظر همه موتورهای جستجو قابل قبول نیست و در صورت تشخیص داده شدن توسط ربات ها، جریمه های سنگینی را به همراه خواهد داشت.

تکنیک‌های سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو

درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو تنها اولین مرحله از فرآیند بهبود رتبه‌بندی جستجوی سایت است. در واقع بهبود رتبه یک سایت شامل استفاده از تکنیک های مختلف سئو با هدف بهینه سازی سایت برای کاربران و گوگل است:

تحقیق کلمات کلیدی: تحقیق کلمات کلیدی اغلب نقطه شروع سئو است. تحقیق کلمات کلیدی شامل بررسی و جمع آوری کلیدواژه های مرتبط با موضوع وبسایت و کسب و کار است. این مرحله یکی از اصلی ترین و مهمترین مراحل سئو سایت است. ابزارهای گوناگونی برای تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کسب و کار شما وجود دارد. با استفاده از این ابزارها می توانید مهمترین و پرکاربردترین کلیدواژه هایی که توسط کاربران استفاده می شود را بدست آورید. همچنین می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که با جستجوی آن رقبای شما در نتایج برتر موتورهای جستجو دیده می شوند بدست آورید. شناسایی عباراتی که کاربران در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، راهنمایی است برای این که چه محتوای جدیدی را تولید کرده و یا چه محتوای موجود در وبسایتتان را بهینه کنید.

تولید محتوای ارزشمند: هنگامی که کلمات کلیدی بالقوه شناسایی شدند، بازاریابی محتوا وارد عمل می شود که می تواند شامل بروزرسانی محتوای موجود یا ایجاد محتوای جدید باشد. از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای محتوای با کیفیت احترام بیشتری قائل هستند، رعایت این نکته ضروری است که در مورد محتواهایی که از قبل در فضای وب و رتبه های برتر وجود دارد تحقیق کنید و محتوای جذاب تر و کامل تری ایجاد کنید تا تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد و شانس رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو را داشته باشد. محتوای خوب همچنین شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی دارد.

لینک سازی: از آنجایی که لینک های ورودی به وبسایت ها (که در اصطلاح سئو «بک لینک» نامیده می شود) یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ به شمار می رود، به دست آوردن بک لینک های با کیفیت و طبیعی یکی از اهرم های اصلی سئو است. لینک سازی می‌تواند شامل تبلیغ محتوای خوب در سطح وب و فضای مجازی، ایجاد روابط با مدیران وب‌سایت های مرتبط و ارسال لینک صفحه به دایرکتوری‌های وب مرتبط با کسب و کار شما باشد.

بهینه سازی درون صفحه (On-Page SEO): بهبود ساختار صفحات وبسایت می تواند مزایای فوق العاده ای برای سئو داشته باشد و عاملی است که کاملاً در کنترل وب مستر است. بر خی از تکنیک های On-Page SEO شامل بهینه سازی URL صفحه برای ترکیب کلمات کلیدی، به روز رسانی تگ عنوان صفحه برای استفاده از عبارات جستجوی مرتبط و استفاده از ویژگی alt برای توصیف تصاویر است. به روز رسانی متا تگ های صفحه (مانند تگ توضیحات متا یا meta description) نیز می تواند مفید باشد. این تگ ها تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجو ندارند، اما می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند و همچنین موتورهای جستجو را برای شناخت بهتر موضوع صفحه یاری کنند.

بهینه سازی معماری سایت: لینک های خارجی تنها چیزی نیستند که برای سئو مهم هستند، لینک های داخلی نیز نقش زیادی در سئو دارند. بنابراین یک متخصص بهینه‌ساز موتور جستجو می‌تواند سئوی سایت را با استفاده از لینک دهی داخلی شامل انکر تکست بهبود بخشد. لینک های داخلی که شامل انکر هستند، صفحات هدف را به ربات های خزنده گوگل معرفی می کند. ایجاد نقشه سایت هم می تواند راه خوبی برای سایت های بزرگ برای کمک به موتورهای جستجو باشد تا ربات های خزنده تمام صفحات سایت را ببینند.

نشانه گذاری معنایی (Semantic markup): یکی دیگر از استراتژی های SEO که متخصصان سئو از آن استفاده می کنند، بهینه سازی نشانه گذاری معنایی صفحات وبسایت است. نشانه گذاری معنایی (مانند Schema.org) برای توصیف معنای محتوای یک صفحه، مانند کمک به شناسایی نویسنده محتوا یا موضوع و نوع محتوا استفاده می شود. استفاده از نشانه‌گذاری معنایی می‌تواند به نمایش بخش های غنی محتوای صفحه در نتایج جستجو، مانند بخشی از متن و تصاویر کمک کند. ریچ اسنیپت ها در SERP ها تأثیری بر رتبه بندی جستجو ندارند، اما می توانند CTR را بهبود بخشند و در نتیجه ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.

بهترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو

ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد که سئوکارها برای کمک به بهینه سازی وبسایت ها به آنها متکی هستند. برخی از ابزارهای رایگان و پولی رایج که در مسیر سئو وبسایت توسط وبمستر ها مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

سرچ کنسول گوگل: کنسول جستجوی گوگل (که قبلا با عنوان " Google Webmaster Tools" شناخته می شد) یک ابزار رایگان و استاندارد در جعبه ابزار SEO است. گوگل سرچ کنسول رتبه بندی و گزارش ترافیک را برای کلمات کلیدی و صفحات برتر ارائه می دهد و می تواند به شناسایی و رفع مشکلات فنی در سایت کمک کند.

Google Keyword Planner :Keyword Planner یکی دیگر از ابزارهای رایگان ارائه شده توسط Google است که در ابزار تبلیغاتی Google Ads قابل دسترسی است. کیورد پلنر پیشنهادهای کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها را ارائه می‌کند و هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی ابزاری موثق و مفید است.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک: تعدادی ابزار تحلیل لینک وجود دارد که دو مورد اصلی آنها Ahref و Moz هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک به کاربران این امکان را می دهد تا از این که کدام سایت ها به وبسایت خود یا رقبا لینک می دهند مطلع شوند. این اطلاعات می تواند برای تعیین استراتژی و کمپین لینک دهی سایت استفاده شود.

دیگر ابزارهای سئو: پلتفرم های مختلفی وجود دارد که بسیاری از ابزارهایی را که متخصصین سئو برای بهینه سازی سایت ها نیاز دارند، فراهم کرده اند. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از Screaming frog ، Moz، Kwfinder، Semrush و Nailpatel. این پلتفرم‌ها رتبه‌بندی کلمات کلیدی را ردیابی می‌کنند، به تحقیقات کلمات کلیدی کمک می‌کنند، وضعیت و ایرادات سئو On-page و Off-page را شناسایی می‌کنند و بسیاری از امکانات مرتبط با سئو را در اختیار وبمسترها قرار می دهند.

افزایش نرخ تبدیل به مشتری

اگر بهینه سازی موتورهای جستجو به درستی انجام شود، می تواند این پتانسیل را به همراه داشته باشد که میزان ترافیک دریافتی وبسایت را به طور چشمگیری افزایش دهد، اما تمام این ترافیک جستجو به رشد کسب و کار کمک نمی کند. زمانی درامد و فروش یک وبسایت افزایش می یابد که بخش زیادی از مخاطبان آن به مشتری تبدیل شوند. اینجاست که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) معنا می یابد.
بهینه‌سازی نرخ تبدیل شامل استفاده از روش‌هایی مانند تست A/B برای ایجاد تغییرات در وبسایت ها و اندازه‌گیری تأثیر آنها بر نرخ تبدیل سایت است. بازاریابان جستجوی موفق می دانند که فقط دریافت ترافیک به یک سایت کافی نیست، آنچه که مخاطب پس از ورود به سایت انجام می دهد به همان اندازه مهم است.

CRO فرآیندی بسیار تخصصی و فنی است. به لطف ابزار آنالیز گوگل (google analytics) می توان رفتار مخاطب را بعد از ورود به وبسایت مورد بررسی قرار داده و با شناسایی ضعف ها و بهینه سازی صفحات وبسایت، مسیر کاربران را برای رسیدن به هدف به خوبی طراحی کرده و نرخ تبدیل را افزایش داد.

آیا رسیدن به نتایج برتر موتورهای جستجو تضمینی است؟

به صراحت تمام می توان گفت هیچ تضمینی برای کسب رتبه برتر در گوگل وجود ندارد. الگوریتم های گوگل بصورت روزانه در حال به روز رسانی است و ممکن است فاکتورهای جدیدی برای رتبه بندی وبسایت ها اهمیت پیدا کند. همچنین در همه حوزه ها رقبا نیز در حال بهینه سازی وبسایت خود هستند و تضمینی برای سبقت گرفتن از آنها وجود ندارد. بهترین راهکار جهت کسب نتایج و جذب مخاطب بروزرسانی محتوا و افزایش تجربه کاربری است. متخصص سئو باید اطلاعات خود را در زمینه سئو و الگوریتم های موتورهای جستجو دائما به روز نگه دارد. اگر می خواهید سئو وبسایت خود را به تیم یا فرد خاصی بسپارید توصیه می کنیم از مشاوره متخصصین تیم فرارنک و چک لیست های مناسب ارائه شده توسط این مجموعه بهره مند شوید.

بهترین روش برای یادگیری سئو

یادگیری سئو نیاز به زمان و کسب تجربه دارد. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها تمایل به یادگیری سئو می گیرند. سئو به عنوان یک منبع درامد و شغل نیز در نظر گرفته می شود. آموزش سئو و یادگیری کامل آن نیازمند رعایت اصول خاصی است. یادگیری سئو بدون گذراندن دوره آموزشی مناسب بسیار زمان بر و پیچیده خواهد بود. بهترین راه برای یادگیری سئو استفاده از دوره های آموزشی استاندارد و کامل است. اگر می خواهید سئو یاد بگیرید بسته های آموزشی و یا کلاس های حضوری مجموعه فرارنک صفر تا صد این مسیر را بصورت تجربی در اختیار شما قرار می دهد. دوره های آموزشی تیم فرارنک توسط پنج استاد متخصص و با تجربه در این زمینه برگزار می شود. پیشنهاد می کنیم از این بسته های آموزشی بهره مند شوید.

بهترین کتاب سئو

کتاب های زیادی در زمینه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو تالیف شده است. مهمترین نکته در مطالعه کتاب های سئو که باید در نظر بگیرید این است که از منابع به روز و تخصصی استفاده کنید. ما مطالعه چند مورد از بهترین کتب آموزشی مانند SEO 2024، SEO Forever، SEO FOR GrowTH، the Art seo، SEO 101 و SEO MADE EASY را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت سئو وبسایت چقدر است؟

تعیین هزینه پروژه سئو به حوزه کسب و کار، وضعیت وبسایت و فعالیت رقبا بستگی دارد. اگر می خواهید برای انجام سئو وبسایت خود بودجه بندی مناسبی داشته باشید باید برای تمام مراحل و روش های سئو هزینه صرف کنید. تولید محتوای مفید و اختصاصی به عنوان اصلی ترین فاکتور در بودجه بندی و تعیین هزینه در نظر گرفته می شود. علاوه بر صرف هزینه برای تولید محتوا، باید بودجه مناسبی برای موارد دیگر مانند سئو تکنیکال و سئو خارجی در نظر بگیرید. اگر می خواهید از مقدار هزینه سئو وبسایت خود مطلع شوید تیم فرارنک اطلاعات شفاف و مشاوره دقیقی به شما ارائه می دهد.

برای رسیدن به جایگاه یک گوگل چقدر زمان باید صرف شود؟

با توجه به متفاوت بودن حوضه های کسب و کار نمی توان زمان مشخصی را برای دستیابی به جایگاه یک گوگل در نظر گرفت. موضوع کسب و کار، سابقه وبسایت، میزان فعالیت رقبا و سختی کلمات کلیدی مهمترین عوامل برای تعیین زمان هستند. پاسخ به این سوال تنها پس از تعیین کلیدواژه ها و تحلیل کامل رقبا و وبسایت شما امکان پذیر است.


این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید