تکنیک آسمان‌خراش (skyscraper) - مراحل تولید محتوا و نحوه استفاده از این تکنیک

تکنیک آسمان‌خراش (skyscraper) - مراحل تولید محتوا و نحوه استفاده از این تکنیک

مدت مطالعه: دقیقه
۳۰ آذر ۱۴۰۲
0

تکنیک آسمان‌خراش، تاکتیک لینک‌سازی سئو است که شامل یافتن محتوای رقابتی (سایت‌های دیگر به آن لینک داده اند)، ایجاد محتوای بهتر و سپس تشویق سایت‌ها به لینک دادن به سایت شما است. با بهبود محتوای محبوب در حوزه موضوعی خود، می‌توانید بک‌لینک‌های آن را از آن خود کرده و در آینده هم لینک‌های بیشتری بگیرید.

در چشم‌انداز وسیع دیجیتال مارکتینگ امروزی، رقابت به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است. جذب مخاطبان گسترده و ترافیک بیشتر، رقابتی دائمی بوده است. همچنین دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت‌تر از سایت‌های دیگر به‌طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز است. بنابراین، کارشناسان سئو و بازاریابی سعی در ارائه استراتژی‌های سودآوری دارند که تلاش‌ها و نتایج آن‌ها را تقویت می‌کنند.

در این مطلب، شما را با تکنیکی آشنا خواهیم کرد که مدتی است در جامعه لینک‌سازی سر و صدا کرده است. تکنیک آسمان‌خراش می‌تواند به شما کمک کند محتوای مناسبی ایجاد کنید تا از هر محتوایی که منتشر می‌کنید، لینک‌ها و ترافیک باکیفیت به دست آورید. پس با ماه همراه باشید تا درمورد محتوای آسمان‌خراش، نحوه عملکرد ، مزایا و نحوه لینک‌سازی آن اطلاعات کاملی کسب کنید.

 

منظور از محتوای آسمان‌خراش چیست؟

محتوای آسمان‌خراش محتوایی است که به‌عنوان بخشی از تکنیک آسمان‌خراش تولید می‌شود. هدف از تولید این محتوا، ایجاد نسخه بهتر از منبعی است که به‌طور گسترده لینک شده است.
به‌عنوان مثال، محتوای آسمان‌خراش ممکن است:

  • جامع‌تر
  • به‌روزتر
  • مؤثرتر
  • ایجادشده توسط یک متخصص معتبرتر
  • منتشرشده در یک وب‌سایت معتبرتر


یا شاید حاوی بینش‌ها، ابزارها و تصاویر منحصر‌به‌فردی باشد که ارزش آن را برای کاربر افزایش می‌دهند.
محتوای آسمان خراش برای موفقیت تکنیک آسمان‌خراش بسیار مهم است. بدون آن، مدیران وب انگیزه زیادی برای لینک دادن به سایت شما را ندارند.

 

منظور از محتوای آسمان‌خراش چیست؟


تکنیک آسمان‌خراش

اصطلاح تکنیک آسمان‌خراش در ابتدا در سال 2016 از سوی برایان دین، متخصص سئو و بنیانگذار سایت Backlinko، هنگام توضیح روشی جدید برای بررسی استراتژی‌های لینک‌سازی، ابداع شد. او یک مطالعه موردی با استفاده از این تکنیک انجام داد و توضیح داد که چگونه ترافیک جستجوی خود را تنها در دو هفته با افزایش تعداد بک‌لینک‌ها به محتوای خود دو برابر کرده است.
تکنیک آسمان‌خراش، تاکتیک لینک‌سازی سئو است که شامل یافتن محتوای رقابتی (سایت‌های دیگر به آن لینک داده اند)، ایجاد محتوای بهتر و سپس تشویق سایت‌ها به لینک دادن به سایت شما است. قطعا صاحبان وب‌سایت می‌خواهند به بهترین منابع ممکن لینک دهند.
با بهبود محتوای محبوب در حوزه موضوعی خود، می‌توانید بک‌لینک‌های آن (لینک‌های سایت‌های دیگر) را از آن خود کرده و در آینده هم لینک‌های بیشتری بگیرید.
بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی هستند؛ یعنی هر چه تعداد بک‌لینک‌های شما بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوای شما رتبه خوبی پیدا کند بیشتر می‌شود. تکنیک آسمان‌خراش یک استراتژی لینک‌سازی بوده که بر این واقعیت متکی است. این تکنیک مبتنی بر یافتن محتوای با رتبه بالا با بک‌لینک‌های زیاد، سرمایه‌گذاری بر روی نقاط ضعف آن، و سپس استفاده از آن برای ایجاد محتوای بسیار بهتر است. به عبارت دیگر، تکنیک آسمان‌خراش، روشی برای ایجاد بهترین محتوای موجود برای ایجاد چیزی حتی بهتر و باکیفیت‌تر است.

اهمیت استفاده از تکنیک آسمان‌خراش در سئو

تکنیک آسمان‌خراش به شما کمک می‌کند بک‌لینک‌هایی دریافت کنید که می‌توانند ترافیک ارجاعی را افزایش دهند و به سئوی شما کمک کنند.
گوگل با انواع خاصی از بک‌لینک‌ها مانند رأی اعتماد برخورد می‌کند. به‌طور کلی، هر چه کیفیت و کمیت بک‌لینک‌های شما بالاتر باشد، گوگل سایت (و صفحه) شما را معتبرتر می‌داند.
تکنیک آسمان‌خراش برخلاف سایر تاکتیک‌های لینک‌سازی:

  • به شما امکان می‌دهد لینک‌هایی را دریافت کنید که قبلاً متعلق به رقبای شما بوده اند.
  • به شما کمک می‌کند در صفحاتی با ترافیک و اعتبار مشخص، بک‌لینک دریافت کنید.
  • شما را به ایجاد محتوای باکیفیت تشویق می‌کند.
  • به‌راحتی در عملی است.

مراحل تولید محتوا با استفاده از تکنیک آسمان‌خراش

اگر‌ می‌خواهید محتوای مناسبی را با استفاده از تکنیک آسمان‌خراش بسازید، باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. بنابراین در ادامه تمامی مراحل انجام این را به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم:

 

مراحل تولید محتوا با استفاده از تکنیک آسمان‌خراش

 

۱. به دنبال محتوای مرتبط و ارزشمند باشید.

قبل از شروع به نوشتن محتوای آسمان‌خراش، نگاهی به محتوای برتر وب‌سایت‌های دیگر بیندازید تا ببینید چه کاری را به‌خوبی انجام داده اند. سپس آن‌ها را در آن کار شکست دهید. بله، به همین سادگی است. می‌توانید محتوا را بر اساس کلمه کلیدی، موضوع یا منبع معتبر پیدا کنید. محتوایی که ایجاد می‌کنید، باید مورد تقاضا باشد (حجم جستجوی بالا). اگر مخاطبی برای محتوای شما وجود نداشته باشد، خوب بودن آن اهمیتی ندارد؛ چون درنهایت هیچ‌کس آن را نخواهد خواند. بنابراین، موضوعی را که در حوزه شما محبوب است، انتخاب کنید.
به‌عنوان یک اصل مرجع، تعیین «بهترین» محتوای موجود به تعداد بک‌لینک‌های آن بستگی دارد. بهترین محتوا معمولاً محتوایی است که در حال حاضر رتبه بسیار بالایی دارد، به این معنی که دارای ترافیک جستجوی ارگانیک، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و بک‌لینک‌های باکیفیت است. با‌این‌حال، گاهی‌اوقات جایگاه برتر در SERP ها، متعلق به صفحه‌ای با بیشترین تعداد بک‌لینک نیست. می‌توانید از ابزارهای جستجوگر بک‌لینک برای کمک به شناسایی بهترین فرصت‌ها استفاده کنید.

۲. از محتوایی که بهترین عملکرد را دارد، پیشی بگیرید.

قدم بعدی در تکنیک آسمان‌خراش این است که از رقبا پیشی بگیرید. هنگامی که با محتوایی مواجه می‌شوید که می‌خواهید از آن جلو بزنید، از خود بپرسید: «چگونه می‌توانم آن را حتی بهتر از قبل کنم؟» هدف شما این است که بتوانید با تولید مطلب ارزشمندتر، از محتوای موجود متمایز و برتر شوید.
به دنبال راه‌های جدید و منحصربه‌فرد برای ایجاد محتوایی باشید که پیامی مشابه را منتقل می‌کند. از آنچه در حال حاضر وجود دارد استفاده کرده، از زاویه‌ای منحصربه‌فرد به آن نگاه کرده و آن را به‌طور متفاوت ایجاد کنید. شما می‌توانید با طولانی‌تر کردن، به‌روزتر کردن، طراحی بهتر و دقیق‌تر، محتوای بهتری ایجاد کنید. حجم محتوا را افزایش دهید و آن را ازنظر بصری جذاب‌تر، آموزنده‌تر، دقیق‌تر یا مفصل‌تر کنید. روش‌های ذیل را دنبال کنید:

  • محتوای عمیق بنویسید: به‌عنوان مثال، اگر مقاله خود را بر اساس یکی از مقاله‌های رقیب خود به نام «۱۰ نژاد محبوب سگ در سال ۲۰۲۲» قرار می‌دهید، چرا ۱۵ یا حتی ۲۰ نژاد سگ را در نظر نگیرید؟ این نکته بلافاصله ارزش بیشتری برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند.
  • محتوا را معتبرتر کنید: می‌توانید این کار را با ارائه توضیحات بیشتر، افزودن آمار یا مطالعات موردی، یا نوشتن توضیحاتی درباره اصطلاحات پیچیده‌تر انجام دهید.
  • اطلاعات به‌روزتری در نظر بگیرید: چرخه اخبار به‌سرعت پیش می‌رود و ممکن است اطلاعات مرتبط بیشتری برای اضافه کردن وجود داشته باشند، حتی اگر تنها چند ماه از تولید مقاله اصلی گذشته باشد.
  • طراحی گرافیکی را بهبود بخشید: طراحی گرافیکی خواندن هر مقاله‌ای را لذت‌بخش‌تر و کاربرپسندتر می‌کند. این امر می‌تواند شامل ایجاد گراف یا نمودار برای نشان دادن آمار، یا حتی طراحی یک هیدر سفارشی برای قرار گرفتن در بالای صفحه باشد.

۳. مطلب خود برای افراد مناسب ارسال نمایید.

قرار دادن محتوای آسمان‌خراش در وب‌سایت خود،‌ به‌تنهایی کافی نیست. تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند تنها نیمی از کار است. بقیه کار شامل جلب توجه و دریافت بک‌لینک برای محتوای شماست تا شایسته رنکینگ برتر در نتایج جستجو شود. بنابراین، پس از اینکه گیرایی و جذابیت محتوا را افزایش دادید و محتوای بهتری نسبت به محتوای اصلی ایجاد کردید، زمان آن رسیده است که به دنبال فرصت‌های مناسب برای بخش لینک‌سازی تکنیک آسمان‌خراش باشید!
محتوای خود را برای افرادی منتشر کنید که قبلاً به برخی از محتواهای قبلی شما لینک داده باشند. با کسانی که به محتوای رقبای شما لینک داده اند، ارتباط برقرار کنید و برایشان توضحیح دهید که چرا باید به محتوای شما لینک دهند. اگر محتوای شما واقعاً بهتر از محتوای اصلی باشد، به موقعیت برد-برد ختم می‌شود.

۴. مطالب خود را به روش درست تبلیغ کنید.

آخرین مرحله شما در اجرای تکنیک آسمان‌خراش، ارسال یک ایمیل کوتاه و کاربردی برای نویسندگان و درخواست از آن‌ها برای لینک دادن به وب‌سایت شما است. الیته صندوق ورودی آن‌ها احتمالاً مملو از درخواست‌های مشابه است، بنابراین باید مطمئن شوید که پیام شما متمایز‌تر است.
اطلاع‌رسانی و تبلیغ ازطریق ایمیل بهترین دوست شماست، به‌شرطی که آن را با روش صحیح انجام دهید. شما باید یک کمپین ایمیل بسیار شخصی‌ ایجاد کنید. بنابراین، به قالب عمومی ایمیل پایبند نباشید. ایمیل‌ها را برای لیست مشتریان احتمالی خود اعم از برندها و وبلاگ‌نویسان که محتواهای مرتبط را منتشر می‌کنند، ارسال کنید.
نکته خاصی را از مقاله ذکر کرده و ارزش مقاله را تأیید کنید. توضیح دهید که چگونه محتوای جدید شما یک گام فراتر می‌رود و چرا خوانندگان احتمالی از آن لذت می‌برند. علاقه واقعی خود را نشان دهید و پیشنهادی ارائه دهید که نتوانند آن را رد کنند.

۵. محتوای خود را نظارت و به‌روزرسانی کنید.

برای اجرا و استفاده صحیح از تکنیک آسمان‌خراش، باید معیارهای سئوی خود را کنترل و دنبال کنید. همچنین، از‌آنجایی‌که محتواهای بیشتر و بیشتری تولید شده و مطلب شما در طول زمان کهنه می‌شود، باید مطمئن شوید که همیشه آن را جدید و به‌روز نگه می‌دارید تا ارتباط آن با مخاطبان‌تان قطع نشود و تکنیک آسمان‌خراش در درازمدت در این زمینه موفق باشد.

چطور می‌توان از این تکنیک بیشترین بهره را برد؟

فقط به این دلیل که اجرای ضعیف تکنیک محتوای آسمان‌خراش می‌تواند منجر به تجربه ضعیف خواننده شود، به این معنی نیست که باید به‌کلی از آن اجتناب کنید. سه ​​راه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای دریافت بهترین نتیجه از این تکنیک استفاده کنید:

 

چطور می‌توان از این تکنیک بیشترین بهره را برد؟

 

  • نیاز واقعی: محتوایی را در سه نتیجه برتر جستجو بیابید که بسیار به اشتراک گذاشته شده‌اند، اما اکنون قدیمی، نادرست، پر از لینک‌های شکسته و غیره هستند. ایجاد محتوای جدیدتر به نفع خوانندگان شما است. (این لزوماً به این معنی نیست که باید دو برابر طولانی‌تر باشد.)
  • زاویه منحصر‌به‌فرد: ایجاد محتوای ظریف و دقیق درمورد موضوعی آشنا می‌تواند چیزی به تجربه خوانندگان اضافه کند و مطلب جدیدی را به آن‌ها بیاموزد. این محتوا می‌تواند شامل یک حساب شخصی، دیدگاه مخالف، یا روشی واقعاً جدید برای مقابله با یک مشکل قدیمی باشد.
  • تمرکز بر ارزش، نه تعداد کلمات: محتوای آسمان‌خراش درباره ایجاد محتوای 10 برابر ارزشمندتر است، نه 10 برابر طولانی‌تر. برای مثال، حجم بالایی از متن را انتخاب کرده و با تبدیل آن به یک ویدئو یا ابزار تعاملی، آن را در دسترس‌تر کنید.


همچنین نکته مهم در غلبه بر چالش‌های استفاده از تکنیک آسمان‌خراش، پیش‌بینی آن‌هاست. به موارد ذیل توجه کنید تا در مسیر افزایش ترافیک وب‌سایت خود قرار بگیرید:

  • تحقیق درمورد کلمات کلیدی: درحالی‌که محتوای ارزشمند برای لینک‌سازی حائز اهمیت است، شما نمی‌توانید اهمیت کلمات کلیدی را فراموش کنید. مطمئن شوید که به جای تمرکز بر روی یک مخاطب خاص، کلمات کلیدی با میزان بالای جستجوی را هدف قرار می‌دهید.
  • هدف جستجو: اجازه ندهید شکست رقیب باعث شود که هدف جستجو را فراموش کنید. از اینکه کلمه کلیدی شما چه نتایج معاملاتی یا اطلاعاتی ایجاد می‌کند آگاه باشید و مطمئن شوید که محتوای شما مطابق با آن است.
  • طول محتوا: به یاد داشته باشید، طولانی‌‌تر همیشه بهتر نیست. کلید رتبه‌بندی محتوا کیفیت است، نه طول آن. قبل از اینکه مقاله خود را طولانی‌تر از رقبا کنید، بر روی تولید مطالبی تمرکز کنید که خواسته‌های خوانندگان را برآورده می‌کنند.
  • تجربه کاربر: همیشه تجربه کاربر را در نظر بگیرید. هنگامی که مخاطبان شما یک تجربه کاربرپسند دارند، احتمالاً محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند و درنتیجه ترافیک ارگانیک و دیده شدن شما را افزایش می‌دهند.
  • ارتباط موضوع: هدف قرار دادن کلمات کلیدیِ بسیار رقابتی ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما مهم است وارد بازی‌ای شوید که بتوانید در آن برنده شوید. بدین ترتیب قبل از شکست بزرگ‌ترین رقبای خود، می‌توانید سایت خود را معتبر کرده و در بین مخاطبان خود محبوبیت بیشتری کسب کنید.

چه چیزی تکنیک آسمان‌خراش را تا این حد مؤثر می‌کند؟

تکنیک آسمان‌خراش راهی هوشمندانه برای ایجاد لینک و یافتن موضوعات برای محتوای با کیفیت بالا و مرتبط است. اما چه چیزی این تکنیک را تا این حد مؤثر می‌کند؟ در ادامه با مزایای آن آشنا خواهید شد و پاسخ خود را خواهید یافت:

در ایجاد محتوای بهتر به شما کمک می‌کند.

اولین قدم در تکنیک آسمان‌خراش، شناسایی محتوایی عالی است که برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه خوبی دارد.
این امر همچنین شامل تجزیه‌و‌تحلیل محتوا برای آگاهی از ویژگی‌هایی است که موجب خوب بودن آن می‌شوند. برای مثال، ممکن است دریابید که بهترین صفحات همه شامل تصاویر سفارشی هستند.
بنابراین، این فرایند نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را در محتوای خود شناسایی کنید که نیاز به بهبود دارند، بلکه می‌تواند راه‌هایی را به شما نشان دهد تا از آن‌ها برای ارائه ارزش بیشتر به خوانندگان خود استفاده کنید.


مقیاس‌پذیر است.

یکی از مزایای اصلی استفاده از تکنیک آسمان‌خراش، توانایی آن در ارائه محتوا به بسیاری از وب‌مسترها و وبلاگ‌نویسان است.
برای هر کلمه کلیدی‌ای که می‌خواهید هدف قرار دهید، می‌توانید صدها مشتری احتمالی را به‌صورت آنلاین پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
اگر محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد و ارزش بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر وجود دارد به خوانندگان ارائه دهد، شانس خود را برای دریافت بک‌لینک‌ها و جذب افراد بیشتر به وب‌سایت خود افزایش خواهید داد.

پتانسیل رتبه گرفتن بسیار زیاد است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از اهداف اصلی استفاده از تکنیک آسمان‌خراش، برتری بر محتوای خوب موجود است.
اگر صفحه‌ای که می‌خواهید از آن بهتر باشید، برای مدتی رتبه داشته است، احتمال زیادی وجود دارد که گوگل قبلاً وب‌سایت را ایندکس کرده باشد.
با تولید محتوای بهتر، می‌توانید محتواهای قدیمی‌تر را حذف کنید، از آن‌ها پیشی بگیرید، و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، به‌خصوص اگر کمپین تبلیغاتی شما بک‌لینک‌های با‌کیفیت دریافت کند.

در حال حاضر تقاضا برای محتوای شما وجود دارد.

برخلاف دیگر استراتژی‌های لینک‌سازی، تکنیک آسمان‌خراش به شما اطمینان بیشتری می‌دهد که تقاضای ثابت‌شده‌ای برای محتوایی که تولید کرده‌اید، وجود دارد.
دلیل این امر این است که وب‌مسترها و صاحبان وبلاگی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، قبلاً به صفحه‌ای مشابه لینک داده‌اند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن‌ها نشان دهید چرا محتوای شما بهتر از سایر محتواهای موجود است و از این درخواست برای دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

 

 تقاضا برای محتوای شما وجود دارد.


موجب دسترسی بهتر به مخاطب می‌شود.

یکی از مزایای قابل‌توجه تکنیک آسمان‌خراش این است که شما را قادر می‌سازد به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید. این تکنیک با تمرکز بر علاقه و ترجیح مخاطب، قطعاً به بازاریابان کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند.


مخاطبان مناسبی را هدف قرار می‌دهد.

ایجاد محتوای بهتر کافی نیست، شما باید کاری کنید تا این محتوا به دست مخاطب مناسب و هدف برسد. با استفاده از آسمان‌خراش می‌توانید این کار را انجام دهید.


به حفظ ارتباط و ترندینگ محتوا کمک می‌کند.

با گذشت زمان، مرتبط بودن محتوا قطعاً کاهش می‌یابد. محتوای جدید منتشر می‌شود، صنعت به‌روز می‌شود و الگوریتم گوگل تغییر می‌کند. بنابراین، استفاده از محتوای آسمان‌خراش و حفظ مرتبط بودن محتوا بسیار حائز اهمیت است.


ترافیک ارگانیک را افزایش می‌دهد.

با تعداد خوب بک‌لینک‌های دریافتی محتوا، شما فرصتی عالی برای دریافت حجم ارگانیک مخاطب به دست می‌آورید. همانطور که اعتبار دامنه وب‌سایت شما بالا می‌رود، این احتمال وجود دارد که ارزش بیشتری برای دیده شدن جستجو و رنکینگ گوگل ایجاد کنید.


در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

تکنیک آسمان‌خراش به شما امکان می‌دهد با تجزیه‌و‌تحلیل نحوه ارائه موضوع در مقاله اصلی و درک عامل موفقیت آن، در زمان فرایند تولید محتوا صرفه‌جویی کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا پست‌های جذاب‌تری ایجاد کنید.

ارزش واقعی به کاربران ارائه می‌دهد.

با تکمیل محتوایی که در حال حاضر عملکرد خوبی دارد، می‌توانید محتوای باکیفیتی تولید کنید که برای خوانندگان شما مفید است.

 

اشتباهات رایج در استفاده از تکنیک آسمان‌خراش

برخی اشتباهات رایج در استفاده از تکنیک آسمان‌خراش وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه نکنید، این تکنیک موفق نخواهد شد. در ادامه هر یک از این اشتباهات را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

اشتباهات رایج در استفاده از تکنیک آسمان‌خراش

 

تحقیق نکردن درمورد کلمات کلیدی

برایان دین در برداشت خود از تکنیک آسمان‌خراش، اطلاعاتی را درباره اهمیت تحقیق درمورد کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.
طبق پیشنهاد او، باید محتوایی را پیدا کنید که ارزش لینک‌دهی دارد. اگرچه این نکته مهم است اما تنها موضوعی نیست که باید روی آن تمرکز کنید. در واقع، ممکن است محتوایی با لینک‌های بسیار پیدا کنید که ترافیک جذب نمی‌کند، زیرا هیچ‌کس زحمت تحقیق درباره کلمات کلیدی را به خود نمی‌دهد.
برای مثال در تصویر صفحه‌ای را می بینید که بک‌لینک‌های متعددی دارد، اما برای کلمه ای رتبه نگرفته و ترافیک جذب نمی‌کند.

 

تحقیق نکردن درمورد کلمات کلیدی

 

درحالی‌که این پست به‌وضوح برای مخاطب خاص مفید است، اما کلمه کلیدی با حجم جستجوی قابل‌توجهی را هدف قرار نمی‌دهد و بهینه‌سازی ضعیفی دارد. شاید برای گروه کوچکی از افراد مهم باشد، اما احتمالاً اگر وب‌مستر سایت ابتدا برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مفید تحقیق می‌کرد، به ترافیک بیشتری می‌رسید.

عجول بودن در نتیجه گرفتن از این تکنیک

محتواهای زیادی وجود دارند که در صفحات اول رتبه‌بندی نمی‌شوند:

 

عجول بودن در نتیجه گرفتن از این تکنیک

 

در واقع، این صفحات ترافیک کمی دریافت می‌کنند یا اصلاً هیچ ترافیکی ندارند.
ایجاد محتوای عالی منظم کلید موفقیت است. بسیاری از افراد یک بار این تکنیک را امتحان می‌کنند و انتظار دارند که فوراً نتیجه‌بخش باشد. چیزی که آن‌ها متوجه نمی‌شوند این است که محتواها از هم جدا نیستند و تاکتیک‌های هوشمندانه سئو که به‌طور مداوم به کار می‌روند، تمام محتوای یک سایت را تقویت می‌کنند. این امر ممکن است به‌تدریج اتفاق بیفتد، پس صبور باشید. انتظار نداشته باشید که یک شبه به موفقیت برسید.
یک محتوای عالی ممکن است ۲۰ لینک کسب کند که می‌تواند به محتوای عالی دیگری که پنج لینک و دیگری که ۵۰ لینک می‌گیرد کمک کند. با گذشت زمان، تمام محتواهای شما ارتقاء می‌یابند، بنابراین استفاده از تکنیک آسمان‌خراش را برای هر یک از محتواهای خود برای شش ماه تا یک سال آینده (و سپس سال بعد، و سال بعد از آن…) در تقویم محتوایی خودتان برنامه‌ریزی کنید.

برابر دانستن تمام اهداف جستجو

تجزیه‌و‌تحلیل دقیق هدف جستجو برای هر محتوایی ضروری بوده و حتی هنگام ساخت محتوای آسمان‌خراش از اهمیت بیشتری برخوردار است.
گاهی‌اوقات، هنگام تلاش برای پیشی گرفتن از رقبا، آنچه را که جستجوگر واقعاً می‌خواهد و به آن نیاز دارد، در نظر نمی‌گیریم. این راهی مطمئن برای هدف‌گیری اشتباه و هدر دادن زمان و انرژی ارزشمند برای محتوایی است که در عین عالی بودن در خدمت مخاطبان اشتباه و پاسخ دادن به سؤال اشتباه است.
دلیل این امر این است که عبارات رایج می‌توانند بیش از یک هدف داشته باشند، بنابراین آگاهی از تفاوت بین جستجوی اطلاعاتی و جستجوی معاملاتی حائز اهمیت است.

 

برابر دانستن تمام اهداف جستجو

 

به‌عنوان مثال، جستجوی «خدمات حسابداری» می‌تواند معاملاتی (اگر به دنبال حسابدار برای پرداخت مالیات خود هستید) یا اطلاعاتی (اگر می‌خواهید بدانید که یک حسابدار برای مشاغل یا شهروندان خصوصی چه کاری انجام می‌دهد) باشد. بنابراین، باید توجه داشته باشید که به چه مخاطبانی می‌خواهید خدمت کنید و قبل از اقدام، صفحات رنکینگ فعلی را بررسی کنید.
همچنین ایده خوبی است که تکنیک آسمان‌خراش را برای یک موضوع فرعی دقیق‌تری که مرتبط با مشکلی است که مخاطبان شما به دنبال حل آن هستند، به کار ببرید. سپس یک پست پیرامون آن موضوع فرعی ایجاد کنید.

 

تکنیک آسمان‌خراش برای یک موضوع فرعی دقیق‌تر


اعتقاد به اینکه محتوای طولانی همیشه بهتر است

برخی افراد از ارزش غیرقابل انکار ایجاد طولانی‌ترین پست‌ها در وب حمایت می‌کنند. اما در برخی مواقع این کار فایده‌ای ندارد. مطلب طولانی‌تر به معنای بهتر بودن آن نیست!
فقط به این دلیل که پست شخص دیگری امروز رتبه بالایی دارد، به این معنی نیست که پست جدید شما با انجام همان کار، رتبه می‌گیرد. ممکن است از عوامل مختلف ذیل که به رنکینگ پست اصلی کمک کرده‌اند، به‌خوبی استفاده نکنید:

  • رقیب شما سابقه‌ای طولانی در داده‌های مرتبط با کلیک کاربران دارد.
  • رقیب شما دامنه‌ای با اعتبارهای ثابت‌شده دارد.
  • اعتبار دامنه شما به احتمال زیاد با آن‌ها برابر نیست.

قربانی کردن تجربه کاربر برای محتوای بیشتر

شاید فکر کنید که قرار دادن اطلاعات بیشتر در یک پست ازجمله کلمات بیشتر، کادرهای بیشتر، تصاویر بیشتر، به شما در دستیابی به رتبه بالا کمک می‌کند. اما باید تجربه کاربری و سهولت استفاده را در رأس همه تصمیم‌های خود قرار دهید. ارائه بهترین خدمات به کاربر باید هدف اصلی شما باشد.
بسیار مهم است که درباره «حضور» خواننده در پست فکر کرده و آن‌ها را به خواندن پست خود دعوت کنید. گوگل از مدت‌زمان ماندگاری کاربر در سایت و سایر معیارهای تجربه کاربری برای تصمیم‌گیری درمورد رتبه‌بندی استفاده می‌کند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک قالب یا چک‌لیست جدید هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را ایجاد کنید. کار را برای کاربر سریع و آسان کنید تا تمایل داشته باشد پست را کامل بخواند، یک محتوای رایگان را دانلود کرده و یا فرم تماس را تکمیل نماید.

در نظر نگرفتن مزایای تاثیر یک منبع شناخته‌شده

ایجاد و حفظ سابقه و اعتبار به‌عنوان یک متخصص درزمینه شما ارزش زیادی دارد. علاوه بر مزایای یک برند شخصی شناخته‌شده، هر محتوای وبی که به وب‌سایت یک متخصص معروف مرتبط باشد، از سال‌ها اعتبار دامنه بهره‌مند خواهد شد. موتورهای جستجو می‌خواهند محتوای عالی را به بازدیدکنندگان ارائه دهند. درنتیجه، سایت‌هایی که توانایی جذب و حفظ خوانندگان را برای سال‌ها از خود نشان داده‌اند، جایگاهی بالا خواهند داشت.
تنها راه موفقیت این است که محتوایی عالی تولید کنید، چه با استفاده از تکنیک آسمان‌خراش یا هر تکنیک دیگری. سپس هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا هر چه بیشتر دیده شوید.

تکنیک آسمان‌خراش در یک نگاه

به زبان ساده، تکنیک آسمان‌خراش شامل مراحل ذیل است:

  • کلمه کلیدی موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • نگاهی به نتایج برتر گوگل برای این کلمه کلیدی بیندازید.
  • محتوای آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کنید.
  • محتوای برجسته خود درمورد این موضوع را تولید کنید. باید در همه سطوح ازجمله آموزشی، گیرایی، جزئیات بهتر باشد.
  • وب‌سایت‌هایی را بررسی کنید که به آن نتایج برتر گوگل که تجزیه‌و‌تحلیل کرده‌اید، بک‌لینک داده‌اند.
  • درمورد جزئیات تماس وب‌سایت‌ها تحقیق کنید.
  • با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و محتوای عالی خود را ارائه دهید تا به وب‌سایت شما لینک دهند.
  • این مراحل را تکرار کنید و از سیل بک‌لینک‌ها لذت ببرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید