کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟

مدت مطالعه: دقیقه
۱۳ مهر ۱۴۰۲
0

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. به عنوان صاحب وب‌سایت و تولیدکننده محتوا، حتما می‌خواهید کلمات کلیدی صفحه شما با آنچه که مردم جستجو می‌کنند مرتبط باشند تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در میان نتایج داشته باشند.

کلمه کلیدی یا Keyword اصطلاح محبوبی است که همه ما آن را شنیده ایم، اما اگر در سئو تازه کار هستید ممکن است در مورد اینکه کلمات کلیدی واقعا چه هستند و چرا اینقدر مهم اند گیج شوید. در این مقاله سعی داریم روی این موضوع تمرکز کنیم و آن را شرح دهیم.

کلمه کلیدی می تواند یک کلمه یا چند کلمه باشد، که اگر شامل چند کلمه باشد، اغلب کلمه کلیدی دم بلند یا Long-tail keywords نامیده می شود که در ادامه به آن میپردازیم. کلمات کلیدی مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه وب سایت شما اطلاعات می دهند.

کلمه کلیدی همچنین اصطلاحی است که برای اشاره به کلمات و عباراتی استفاده می شود که افراد برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود در موتور جستجو وارد می کنند. اگر کلمات کلیدی جستجوی کاربر با کلمات کلیدی سایت مطابقت داشته باشد، سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

جایگاهی که سایت شما در آن لیست نشان داده می شود (که معمولاً به آن رتبه یا Rank می گویند) به عوامل متعددی از جمله کیفیت، عملکرد، ارتباط و اعتبار سایت بستگی دارد. گوگل فرمولی دارد که از آن برای تعیین اینکه کدام سایت ها بالاترین رتبه را داشته باشند استفاده می کند، اما اگر محتوای شما با آنچه مردم به دنبال آن هستند مطابقت نداشته باشد، هرگز سایت خود را در لیست سایت های برتر نمی بینید.

با این حال، موضوع فقط در مورد رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی قدیمی سایت نیست. رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی جدید، مرتبط و با کیفیت می تواند منجر به جذب بازدیدکنندگان دیگر شود که نتیجه آن آگاهی از برند و افزایش فروش است. در ادامه چند نکته مفید در مورد چگونگی شناسایی و پیاده سازی کلمات کلیدی مناسب برای سایت آورده شده است.

کلمات کلیدی چه هستند؟

 کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. از نظر سئو، آنها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران در موتورهای جستجو وارد می کنند که به آنها «عبارت های جستجو یا کوئری های جستجو یا search queries» نیز گفته می شود. اگر همه چیز را در صفحه خود از تصاویر، ویدئو، متن و غیره گرفته را حول یک سری کلمات و عبارات ساده قرار دهید، این ها کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

طبیعی است که شما به عنوان صاحب وب‌سایت و تولیدکننده محتوا، حتما می‌خواهید کلمات کلیدی صفحه، با آنچه که مردم جستجو می‌کنند مرتبط و نزدیک باشند تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در میان نتایج داشته باشند. در ادامه این روش ها را ذکر میکنیم.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

 تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و دیدگاه ارزشمندی در مورد سؤالاتی که مخاطبان هدف شما واقعاً در گوگل جستجو می کنند را ارائه می کند. دیدگاهی که در مورد این عبارات جستجوی واقعی بدست می آورید، به استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی کلی شما کمک میکند.

افراد هنگام انجام تحقیقات آنلاین، از کلمات کلیدی مد نظر خودشان برای جستجو و یافتن راه حل استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجو در مقابل مخاطبان ظاهر شود، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. بابراین، باید آن جستجوها را هدف قرار دهید.

علاوه بر این، در روش بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)، ما محتوا را در مورد آنچه می خواهیم به افراد بگوییم تولید نمی کنیم؛ بلکه باید محتوا را در مورد آنچه مردم می خواهند بدانند تولید کنیم. به عبارت دیگر مخاطب به سمت ما می آید. ستون اصلی همه این ها با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود.

مزایای تحقیق در مورد کلمه کلیدی

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که محبوب ترین آنها عبارتند از:

ایده روندهای بازاریابی (Marketing Trend)

انجام تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی می تواند دیدگاه هایی را در مورد روندهای یا ترندهای بازاریابی اخیر به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را بر موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

رشد ترافیک

وقتی بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می‌کنید شناسایی ‌کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کرده و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید.

جذب مشتری

 اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و به آنها یک کال تو اکشن (CTA) ارائه دهید که آنها را به مراحل خرید هدایت کند، روندی که از مرحله آگاهی تا نقطه خرید ادامه پیدا می کند.

با تحقیق کلمات کلیدی و تعیین محبوبیت، حجم جستجو و هدف کلی از آنها، می توانید به سوالاتی که اکثر مخاطبین شما دارند پاسخ دهید.

کلمات کلیدی مهم در مقابل کلمات کلیدی بی اهمیت

میدانیم که قابلیت های موتورهای جستجو در 10 سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چطور به کلمات کلیدی بی اهمیت کمک می کنند تا برای جستجوهایی که افراد هر روز انجام می دهند، رتبه بگیریم. این قضیه تا حدودی درست است، اما نظر متخصصان سئو متفاوت است، از نظر آنها، هدف و مقصود پشت کلمه کلیدی مهم است و اینکه آیا آن تکه از محتوا میتواند آن هدف را برای کاربر برآورده کند یا خیر؟ (کمی جلوتر در مورد هدف صحبت خواهیم کرد.)

همانطور که گفتیم، رتبه گرفتن های تصادفی به این معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند قدیمی است. اجازه دهید بحث را بازتر کنیم:

تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض استفاده از ابزار سئوی مناسب، چقدر آن موضوعات در بین مخاطبان شما محبوب است. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که حجم بالایی در جستجو ماهانه دارند، می توانید محتواهای خود را در موضوعاتی که می خواهید تولید محتوا کنید شناسایی و مرتب کنید. سپس، می توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

عناصر تحقیق کلمات کلیدی

سه عنصر اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کرد.

1. مرتبط بودن

گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می شود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه می گیرد که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای عبارت مورد جستجو باشد. به هر حال، چرا گوگل باید به محتوای شما رتبه بالاتری بدهد در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب ارائه می دهد ؟

2. اعتبار

گوگل به منابعی که معتبر می داند اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر بکنید، می توانید این کار با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و ارزشمند و ترویج آن محتوا برای بدست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان منبعی معتبر شناخته نشوید، یا اگر صفحه نتایج موتور جستجو یا سرپ (SERP) برای یک کلمه کلیدی از سایت های معتبری که نمی‌توانید با آنها رقابت کنید، پر باشد، طبیعتا شانس کمتری برای رتبه‌ گرفتن دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

3. حجم

 ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول SERP قرار بگیرید، اما اگر هیچ کس آن واژه و کلمه را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود و این شبیه به راه اندازی مغازه در شهر ارواح است.

حجم با MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری می‌شود، که به معنای تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان جستجو می‌شود.

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه

استفاده بی هدف از کلمات کلیدی در صفحه چیز خوبی نیست. تولید محتوای متقاعد کننده به معنای ارائه ارزش واقعی برای افراد واقعی است، نه فقط ارائه نکاتی که ربات های گوگل دوست دارند.

برخی از قوانین اساسی استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد که برای شروع باید از آنها پیروی کنید. در هر صفحه از سایت، کلمات کلیدی را باید در قسمت هایی بکار ببرید که ربات‌ها و انسان‌ها معمولاً به آنها نگاه می‌کنند تا مطمئن شوند که چیزی که آنها میخواهند را ارائه می دهید. این هم شامل تگ عنوان و هم شامل بدنه محتوای شما می شود که ممکن است به یک نکته مهم منجر شود: دام های کلیک ( the pitfalls of clickbait).
ممکن است فکر کنید می توانید با ارائه عناوین مبهم و وسوسه‌انگیز برای محتوای خود، کلیک‌های بیشتری را جذب ‌کنید، اما با این کار و با پنهان کردن محتوای واقعی صفحه، از قدرت کلمات کلیدی کم خواهید کرد.

همچنین می توانید، روی استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود در آدرس صفحه (URL)، تگ H1 ، توضیحات متا و ویژگی آلت تصاویر(image ALT) نیز کار کنید. همه این مکان ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند محتوای شما واقعاً در مورد چیست.
استفاده از کلمات کلیدی در این قسمت ها، ابتدایی ترین راه برای هدفمند کردن محتوای شما برای جستجوها است. قرار نیست شما را فوراً به بالای نتایج برساند، اما در سئو ضروری است. شکست در انجام این مراحل ابتدایی می تواند شما را از رتبه گرفتن به روش های دیگر باز دارد.

استفاده از کلمات کلیدی برای تدوین استراتژی محتوا

در حالی که اغلب می‌توانید با یک کلمه کلیدی شروع کرده و محتوایی پیرامون آن عبارت ایجاد کنید، گاهی اوقات محتوای شما از قبل وجود دارد، و باید ببینید که چگونه باید آن را با کلمات کلیدی مطابقت دهید. برای انجام این کار، باید چیزی بسازید که به آن «نقشه کلمات کلیدی» می گویند. ایجاد این نقشه می تواند به شما در درک تأثیر محتوای موجود و شناسایی لینک های ضعیف یا شکاف هایی که نیاز به پر شدن دارند کمک کند.

همانطور که کلمات کلیدی هر صفحه از سایت را تعریف می کنند، می توانید از آنها برای ساماندهی محتوای خود و تدوین استراتژی استفاده کنید. ابتدایی ترین راه برای انجام این کار این است که یک فایل اکسل به نام « نقشه کلمات کلیدی» ایجاد کرده و کلمه کلیدی اصلی خود را برای هر مقاله مشخص کنید. سپس می توانید جدول خود را مطابق با نیازهای خود بسازید، حجم جستجوی کلمه کلیدی، ترافیک ارگانیک، اعتبار صفحه و هر معیار دیگری که برای کسب و کار شما مهم است را اضافه کنید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید هر صفحه در وب سایت یک کلمه کلیدی اصلی منحصر به فرد را هدف قرار دهد. به طور کلی، صفحه اصلی شما یک اصطلاح تجاری بسیار گسترده را هدف قرار می‌دهد و همانطور که صفحات دسته‌بندی، محصولات و مقالات را ایجاد می‌کنید، آنها به سمت جزئیات بیشتر می روند و نیازهای خاص‌تری را هدف قرار می‌دهند.

چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی سئوی خود جستجو کنید

ما یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی ارائه خواهیم کرد که می توانید آن را دنبال کنید تا به شما کمک کند فهرستی از کلماتی که باید هدف قرار دهید را به دست آورید. به این ترتیب، می‌توانید یک استراتژی کلمات کلیدی قوی ایجاد و اجرا کنید، که به شما کمک می‌کند عباراتی را که واقعاً برایتان مهم هستند پیدا کنید.

مرحله 1: تهیه فهرست موضوعات مهم و مرتبط با کسب و کار

برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعات کلی فکرکنید که می خواهید در آنها رتبه بگیرید. به حدود 5 تا 10 دسته موضوعی می رسید که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند. سپس از آن موضوع ها برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده کنید.

اگر یک بلاگر معمولی هستید، احتمالاً این ها موضوعاتی هستند که بیشتر در مورد آنها پست می نویسید. یا شاید موضوعاتی هستند که بیشتر در گفتگوهای فروش مطرح می شوند. خود را به جای شخصیت های خریدار خود قرار دهید؛ مخاطبان هدف شما چه موضوعاتی را جستجو می کنند که دوست دارید کسب و کار شما در آنها دیده شود؟ به عنوان مثال، اگر شرکتی مانند هاب اسپات بودید (که اتفاقاً دارای ابزارهای سئوی عالی است...)، ممکن است دسته های موضوعی زیر را داشته باشید:

• بازاریابی درونگرا (K 21)
• بلاگ نویسی (K 19)
• بازاریابی ایمیلی (K 30)
• تولید سرنخ (K 17)
• سئو (214K)
• بازاریابی شبکه های اجتماعی (K 71)
• تجزیه و تحلیل بازاریابی (K 6.2)
• اتوماسیون بازاریابی (K 8.5)

اعداد داخل پرانتز را می بینید؟
آنها حجم جستجوی ماهانه هستند. این داده‌ها به شما امکان می‌دهند میزان اهمیت این موضوعات را برای مخاطبان خود اندازه‌گیری کنید و بفهمید برای موفقیت در آن کلمه کلیدی، به چند موضوع فرعی مختلف ممکن است نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوعات فرعی، به مرحله 2 می رویم.

مرحله 2: کلمات کلیدی موضوعات را پیدا کنید

اکنون که چند دسته موضوعی دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که در این گروه ها قرار می گیرند شناسایی کنید. در واقع این ها عبارات کلیدی هستند که فکر می کنید برای رتبه گرفتن در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) مهم اند، زیرا مشتری هدف شما احتمالاً در حال جستجو برای آن عبارات خاص است.

برای مثال، اگر آخرین دسته موضوعی را برای یک شرکت بازاریابی نرم‌افزار «اتوماسیون بازاریابی» در نظر بگیریم، با طوفان فکری، عبارات کلیدی را که فکر می‌کنیم افراد مرتبط با این موضوع جستجو می‌کنند را می نویسیم. برای مثال این عبارات می تواند شامل موارد زیر باشد:

• ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
• نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
• اتوماسیون بازاریابی چیست؟
• چگونه بفهمم که آیا به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟
• پرورش سرنخ (lead nurturing)
• اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
• ابزارهای برتر اتوماسیون
و غیره...

هدف این مرحله این نیست که فهرست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید. شما فقط می‌خواهید در نهایت عباراتی که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با آن موضوع خاص استفاده کنند را به دست آورید. سپس در مراحل بعدی فرآیند لیست ها را محدودتر می کنیم تا چیزهای خیلی بی ربطی وجود نداشته باشند.

پرورش سرنخ (به عبارت عامیانه پختن مشتری) فرآیند آماده سازی سرنخ هایی است که هنوز آماده خرید نیستند. پرورش موفقیت آمیز سرنخ، نیازهای خریدار را بر اساس اینکه چه کسی هستند (با استفاده از ویژگی های پروفایل، مانند عنوان، نقش، صنعت و غیره) و جایی که در فرآیند خرید هستند، پیش بینی می کند.

اگرچه هر روز کلمات کلیدی بیشتری توسط گوگل جستجو می‌شوند، یک راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایده‌های کلمات کلیدی این است که بفهمید وب‌سایت شما در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی دیده شده است. برای انجام این کار، به یک نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) نیاز دارید. منابع ترافیک وب سایت و قسمت ترافیک جستجوی ارگانیک خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی که افراد برای رسیدن به سایت شما استفاده می کنند را شناسایی نمایید.

این تمرین را برای هر تعداد گروه موضوعی که دارید تکرار کنید. و به یاد داشته باشید، اگر در یافتن عبارات جستجوی مرتبط با مشکل مواجه هستید، همیشه می‌توانید به همکارانتان که با مشتری در ارتباط هستند، از جمله کسانی که در بخش فروش یا خدمات هستند مراجعه کنید و از آنها بپرسید که مشتریان بالقوه و مراجعین آنها از چه نوع عباراتی استفاده می‌کنند، یا چه سوالاتی می پرسند اینها اغلب نقاط شروع عالی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند.

مرحله 3: درک هدف کاربر در تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که در بخش قبل گفتیم، هدف کاربر در حال حاضر یکی از اساسی ترین عوامل در توانایی شما برای رتبه گیری خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل است. امروزه، مسئله اصلی و مهم این است که صفحه وب شما به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد بپردازد، نه اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را در خورد جای داده باشد. بنابراین، این موضوع چه تاثیری بر تحقیق کلمات کلیدی که انجام می‌دهید خواهد داشت؟

در نظر گرفتن معنی روتین کلمات کلیدی، کار آسانی است، اما متأسفانه کلمات کلیدی می توانند معانی مختلفی در لایه های زیرین خود داشته باشند. از آنجایی که هدف پشت جستجو برای رتبه گیری شما بسیار مهم است، باید در مورد نحوه تفسیر کلمات کلیدی مورد نظر خود دقت بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدی «چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم» برای مقاله ای هستید و می خواهید آن را بنویسید. «وبلاگ» می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگی باشد و هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد. آیا جستجوگر می خواهد یاد بگیرد که چگونه یک پست وبلاگ شخصی را شروع کند؟ یا آیا آنها می خواهند بدانند که چگونه یک دامنه وب سایت را برای اهداف وبلاگ نویسی، راه اندازی کنند؟
اگر استراتژی محتوای شما فقط افراد علاقه مند به دومی را هدف قرار می دهد، باید قبل از پرداختن به کلمه کلیدی از هدف آن مطمئن شوید.

برای تأیید اینکه هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که به سادگی خودتان این کلمه کلیدی را وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید. مطمئن شوید که نوع محتوای گوگل با آنچه که می خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید، ارتباط نزدیکی دارد.

مرحله 4: عبارات جستجوی مرتبط را تحقیق کنید.

عبارات جستجوی مرتبط، یک گام خلاقانه است که ممکن است قبلاً هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آن فکر کرده باشید. اگر فکر نکردید، باید بگویم که این یک راه عالی برای پر کردن آن لیست ها است که در بالا به آن اشاره کردیم.

اگر در تلاش هستید که به کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید که ممکن است افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو کنند، نگاهی به عبارات جستجوی مرتبطی بیندازید که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل ظاهر می شوند. هنگامی که عبارت مورد نظر خود را تایپ می کنید و به انتهای نتایج گوگل می روید، متوجه برخی پیشنهادات برای جستجوهای مرتبط با ورودی اصلی خود خواهید شد. این کلمات کلیدی می توانند ایده هایی را برای کلمات کلیدی دیگری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، ایجاد کنند.

نمونه ای از اعبارات جستجوی مرتبط که گوگل پیشنهاد میدهد 

مرحله 5: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و سئو می توانند به شما کمک کنند تا بر اساس کلمات کلیدی که مطابقت دقیق با موضوع دارند و یا عبارات حاوی کلمات کلیدی بر اساس موضوعات شما ، ایده های بیشتری برای کلمات کلیدی پیدا کنید. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

• Ahrefs
• SEMrush
• Ubersuggest
• Google Keyword Planner
• SECockpit
• Keywords Everywhere
• Moz
• KeywordTool.io
• KWFinder

اولویت کیفیت بر کمیت

 حتی اگر یک کلمه کلیدی ترافیک جستجوی زیادی داشته باشد، همیشه باید از خود بپرسید که آیا آن کلمه کلیدی ترافیک با کیفیتی برای شما به ارمغان می آورد یا خیر.

به عنوان مثال، «تایل شیشه‌ای» ممکن است حجم جستجوی زیادی داشته باشد، اما اگر فقط کاشی و سرامیک بفروشید، شانس شما برای فروش به این بازدیدکنندگان کم است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر شما کلمات کلیدی هستند که منجر به تبدیل و درآمد می شوند.

اگر در مورد یک کلمه کلیدی مشکل دارید، آن را در گوگل جستجو کنسد. ببین چه سایت هایی بالا می آید و آیا سایت شما با این نتایج منطقی خواهد بود؟ آیا در صفحه نتایج تبلیغات وجود دارد؟ آیا به نظر می رسد رقابت زیادی برای آن کلمه کلیدی وجود دارد؟

روش دیگر برای تحقیق در این مورد (که در زمان نیز صرفه جویی می کند) ابزار بررسی سختی کلمه کلیدی سایت Moz است. این ابزارپولی است، اما یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه نیز دارد.

چگونه کلمات کلیدی را در سایت خود قرار دهم؟

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید، تهیه کردید، یا باید آنها را در محتوای موجود که قبلا در سایت بارگذرای کردید بگنجانید یا محتوای جدیدی ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان را به سایت خود بیاورید. در اینجا چهارراه وجود دارد که می توانید رتبه خود را برای کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند بهبود بخشید:

کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید

هنگامی که صفحه شما در نتایج جستجو نشان داده می شود، عنوان صفحه اولین چیزی است که کسی می بیند. هنگامی که کلمه کلیدی مورد جستجو در عنوان ظاهر می شود، به آنها می گوید که آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده اند. و از همه مهم تر، گوگل هم به عناوین صفحات توجه می کند!

برای حداکثر اثربخشی سعی کنید از کلمه کلیدی خود در ابتدای عنوان استفاده کنید.


کلمات کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید

درست است که گوگل به توضیحات متا توجهی نمی کند، اما کاربران توجه می کنند. توضیحات متای به خوبی نوشته شده، به کاربران اجازه می دهد بدانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده اند و آنها را تشویق می کند تا در سایت شما کلیک کنند. نرخ کلیک بالاتر می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه گوگل شما داشته باشد.

در اینجا یک نمونه از سایت ما آورده شده است. توضیحات متا متن خاکستری است:

کلمات کلیدی در توضیحات متا

هنگامی که شخصی برای «بازاریابی دیجیتال برای مصالح ساختمانی» جستجو می کند، نه تنها آن را در عنوان، بلکه در توضیحات متا نیز می بیند. معمولاً می‌توانید توضیحات متا را در داشبورد CMS خود یا مستقیماً در کد HTML تغییر دهید.

برای ایجاد توضیحات متا که به کاربران می گوید صفحه شما درباره چیست و چرا باید از سایت شما بازدید کنند، زمان بگذارید. آیا ارسال رایگان دارید؟ در تعداد تخفیف می دهید؟ در توضیحات متا در مورد آن به کاربران بگویید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما هم در آن گنجانده شده است!


کلمات کلیدی را در URL ها قرار دهید

هنگام اضافه کردن یک صفحه جدید محتوا، به URL توجه کنید. سعی کنید آن را کوتاه نگه دارید و تا حد امکان کلمه کلیدی خود را در آن بگنجانید. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط در URL راه دیگری است که به گوگل می گوید صفحه شما حاوی اطلاعاتی است که کاربران در جستجوی آن هستند.


کلمات کلیدی را در محتوا قرار دهید

ارائه محتوای مرتبط که به سؤالات پاسخ می دهد و به بازدیدکنندگان در فرآیند خرید کمک می کند بسیار مهم است. محتوای جذاب و با فهم آسان، بازدیدکنندگان را جذب می کند و آنها را در صفحه شما نگه می دارد، اما شما باید کلمات کلیدی را نیز استفاده کنید تا در وهله اول گوگل بتواند صفحه شما را به آنها نشان دهد.

بهتر است یک کلمه کلیدی را به یک صفحه اختصاص دهید و سپس هر کاری که می توانید برای بهینه سازی صفحه خود برای آن کلمه کلیدی انجام دهید.

اگر کلمه کلیدی را شناسایی کرده اید که می خواهید آن رادنبال کنید، باید مطمئن شوید که محتوایی ایجاد کرده اید که به آن کلمه کلیدی می پردازد. کلمه کلیدی را به گونه ای در متن خود بگنجانید که اجباری احساس نشود و سعی کنید از آن در 100 کلمه اول صفحه استفاده کنید.

 

سختی کلمه کلیدی

فرض کنیم که کلمه کلیدی عالی را پیدا کرده اید. افراد زیادی آن را جستجو می کنند، صفحه شما با هدف جستجو مطابقت دارد و به نظر ارزشمند می رسد. شما باید دنبال آن کلمه کلیدی بروید، درست است؟
لازم نیست. بستگی به این دارد که رتبه گرفتن برای آن چقدر دشوار باشد.

برای مثال، به کلمه «ماشین حساب پرداخت وام مسکن» نگاه کنید:

مثالی از سختی یک کلمه کلیدی



نمره سختی کلمه کلیدی آن 84 است. با توجه به اینکه مقیاس ما از 0 تا 100 است، این عدد بسیار بالا است. این بدان معناست که بسیاری از صفحات با رتبه برتر لینک های زیادی از سایر وب سایت ها دارند. از آنجایی که بک لینک ها یک فاکتور مهم در تعیین رتبه هستند، بدون دریافت تعداد زیادی لینک با کیفیت بالا، کسب رتبه بهتر از صفحات دیگر دشوار است.

با این حال، رتبه گرفتن در گوگل بیشتر از گرفتن بک لینک است. بنابراین، در حالی که دشواری کلمه کلیدی برای درک سختی رتبه بندی مفید است، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سختی کلمه میتوانید مقاله مرتبط با آن را در فرارنک بخوانید.

کلمات کلیدی دم بلند چه هستند؟

اگر قبلاً چیزی در مورد تحقیق در مورد کلمات کلیدی خوانده اید، ممکن است با واژه کلمات کلیدی دم بلند یا لانگ تیل کیورد (Long-tail keywords) مواجه شده باشید. اکثر راهنماها آنها را به عنوان کلمات کلیدی که از واژه های زیادی تشکیل شده اند تعریف می کنند، اما این تعریف کاملاً دقیق نیست.

کلمات کلیدی دم بلند عبارت‌های جستجوی با حجم جستجوی کم هستند. با این توضیح که کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر حجم جستجوی کمتری دارند، عبارات یک و دو کلمه ای نیز می توانند کلمات کلیدی طولانی باشند.

افراد همچنین می گویند که رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است. این می تواند درست باشد، اما نه همیشه.

کلمات کلیدی دم بلند پشتیبان

کلمات کلیدی طولانی پشتیبان ، روش های نامطلوب برای جستجوی یک موضوع محبوب هستند.

برای مثال به این کلمات کلیدی نگاه کنید:

کلمات کلیدی دم بلند پشتیبانی کننده

 

هر یک از آنها کمتر از 50 جستجوی ماهانه دارند، اما همه آنها روش های کمتر رایجی برای جستجوی عبارت «چگونه وزن کم کنیم» هستند، کلمه کلیدی که 89000 جستجوی ماهانه در ایالات متحده دارد.

سختی کلمه کلیدی «چگونه وزن کم کنیم» در ایالات متحده

 

گوگل این را می‌داند، به همین دلیل است که همان سایت رتبه اول ، برای همه این جستجو های دیگر هم رتبه اول را دارد.

 

صفحات دارای رتبه برتر



این غیر معمول نیست. تحقیقات ما نشان می‌دهد که به طور میانگین صفحه‌های دارای رتبه برتر، برای حدود هزار کلمه کلیدی دیگر نیز در بین 10 رتبه برتر هستند:

 

میانگین صفحات دارای رتبه برتر



از این مطلب دو درس می توان آموخت:

اولین مورد این است که رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی دم بلند پشتیبان، معمولا آسان تر از رتبه گیری برای محبوب ترین روش جستجو برای موضوع (به عنوان مثال، «چگونه وزن کم کنیم») نیست. اگر امتیاز سختی کلمات کلیدی را برای «چگونه وزن کم کنیم» را با سایر انواع کلمات دم بلند بالا مقایسه کنید، می توانید شواهدی از این موضوع را ببینید. همه آنها بالا هستند.

رتبه گیری کلمات کلیدی دم بلند

 

دومین مورد این است که شما نباید صفحه خود را برای کلمه کلیدی طولانی پشتیبان، بهینه سازی کنید، بلکه باید آن را برای محبوب ترین روش جستجوی موضوع بهینه کنید.


کلمات کلیدی دم بلند موضوعی چه هستند؟

کلمات کلیدی دم بلند موضوعی آنهایی هستند که حجم جستجوی کمی دارند و محبوب‌ترین روش جستجوی یک موضوع را نشان می‌دهند.

یک مثال خوب از یک کلمه کلیدی دم بلند موضوعی عبارت است از «کانیبالیزیشن کلمه کلیدی»:

کانیبالیزیشن کلمه کلیدی

 

فقط 250 جستجو در ماه دریافت می کند، اما این به این دلیل نیست که روش محبوب تری برای جستجوی موضوع وجود دارد. به این دلیل است که تعداد کمی از افراد به این موضوع اهمیت می دهند که فقط تعداد کمی از جستجوهای ماهانه انجام می شود.

این موضوع دو نکته قابل توجه دارد:

اولین مورد این است که کلمات کلیدی دم بلند موضوعی اغلب راحت تر رتبه می گیرند زیرا رقابت کمتری دارند. افراد حاضر نیستند زمان و تلاش زیادی را برای رتبه گرفتن در موضوعاتی با پتانسیل ترافیک کم صرف کنند.

دوم این است که کلمات کلیدی دم بلند موضوعی می توانند ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت کنند. شما فقط باید برای تعداد زیادی از آنها رتبه گیری کنید.

می‌توانید با جستجوی یک موضوع، و سپس فیلتر کردن کلمات کلیدی کم حجم و با سختی کم، کلمات کلیدی طولانی‌ موضوعی را پیدا کنید. اگر خود «موضوع اصلی (Parent Topic)» با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد، معمولاً یک کلمه کلیدی دم بلند موضوعی خواهد بود.

کلمات کلیدی موضوعی



به عنوان مثال، موضوع اصلی «رژیم کتو و بیماری میگرن» همان کلمه کلیدی است.

اگر به نتایج جستجوی این کلمه کلیدی نگاه کنیم، می بینیم که چندین صفحه در ماه چند صد بازدید دارند در حالی که بک لینک کمی دارند.

رتبه و بک لینک گرفتن کلمات کلیدی



احتمالاً رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی حتی با یک وب سایت نسبتاً جدید بسیار آسان است، اگر محتوای شما به خوبی بهینه شده باشد.


نوشتن گزارش

پس از اینکه کلمات کلیدی خود را وارد کردید، مهم است که همچنان نحوه عملکرد آن کلمات کلیدی را دنبال کنید.

ابزارهایی مانند MozPro کلمات کلیدی را برای شما دنبال می کنند و تغییرات آنها را به صورت هفتگی گزارش می دهند. می‌توانید ببینید که چگونه تغییراتی که در محتوا و متا تگ‌های خود ایجاد می‌کنید بر عملکرد عباراتی که هدف قرار می‌دهید تأثیر می‌گذارد. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کنند ببینید آیا صفحات مورد نظر ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند و آیا منجر به تبدیل بیشتر می‌شوند؟

رتبه ها هفته به هفته تغییر می کنند زیرا همیشه محتوای جدیدی در حال ساخت است. به همین دلیل است که بررسی منظم عملکرد کلمات کلیدی خود بسیار مهم است. اگر افت عملکرد کلمه کلیدی را مشاهده کردید، به عقب برگردید و محتوای خود را بررسی کنید. آیا تاریخ آن گذشته است؟ آیا تصاویر، ویدیو یا اطلاعات بیشتری وجود دارد که بتوانید برای مرتبط تر کردن صفحه اضافه کنید؟

نگهداری و بررسی منظم کلمات کلیدی به شما کمک می کند از رقبای خود جلوتر باشید و همچنان به جذب ترافیک ادامه دهید. هنگامی که به آن دست پیدا کردید، از اینکه چقدر می تواند قابل کنترل باشد شگفت زده خواهید شد. و اگر شما هم مثل ما هستید، حتی ممکن است از چک کردن کلمات کلیدی خود لذت ببرید!


در نهایت

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. شما نمی توانید محتوایی را برای موتورهای جستجو ایجاد یا بهینه کنید مگر اینکه بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را می خواهند ببینند.

 

منبع محتوا:

moz

venveo

ahrefs


این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

0
تعداد رای ها: 0
با تشکر از شما برای امتیاز دادن به این پست!
فرارنک
فرارنک

تیم فنی و آموزشی هی سئو با بیش از ۱۲ سال تجربه تمام دانش خود را به صورت صادقانه با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
عضویت در خبرنامه
email

پاسخگوی سوالات شما هستیم دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر وب سایت منتشر خواهد شد.

capcha
×
کنه های خطر ناک خونخوار
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید